بانک و بیمه

دیه ۳۴ درصد، حق بیمه شخص ثالث ۳۵.۵ درصد افزایش یافت| حق بیمه پراید 4.89 میلیون تومان شد

به گزارش ایران تحلیل، نرخ حق بیمه بیمه مسئولیت خودروهای سواری و سنگین در سال ۱۴۰۳ با محاسبه نرخ حق بیمه و مالیات جدید اعلام شد. با بررسی و مقایسه لیست بهای بیمه مسئولیت بیمه مرکزی در سال ۱۴۰۳ با لیست بهای مسئولیت در سال ۱۴۰۲ متوجه می شویم که قیمت بیمه مسئولیت ۳۵.۵ درصد گران شده است. در عین حال نرخ مهریه در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲ حدود ۳۴ درصد افزایش یافت.
به عنوان مثال، حق بیمه خودرو مانند پراید از ۳۶ میلیون و ۸۸۰۰۰ ریال به ۴۸ میلیون و ۸۹۹۰۰۰ ریال افزایش ۳۵.۵ درصدی داشته است.

در بین انواع بیمه ای که توسط شرکت های مختلف ارائه می شود، بیمه مسئولیت همچنان محبوب ترین نوع بیمه است. یکی از دلایل اصلی سهم بالای بیمه مسئولیت در بازار ایران بدون شک اجباری بودن این بیمه است. بنابراین اگر وسیله نقلیه ای مشمول این بیمه نباشد، ممکن است عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد که آن را برطرف خواهیم کرد.

اما بیمه مسئولیت در واقع چه چیزی را پوشش می دهد و دلیل نامگذاری این بیمه چیست؟ در بیمه مسئولیت، شخص اول مالک وسیله نقلیه یا بیمه گر، طرف دوم شرکت بیمه یا بیمه گر و شخص ثالث زیان دیده غیر از راننده مقصر حادثه است.

به عنوان مثال، در صورت وقوع یک حادثه رانندگی، هزینه های درمان، فوت و خسارت مالی برای همه افراد آسیب دیده تحت پوشش بیمه مسئولیت قرار می گیرد. راننده مقصر نیز تحت پوشش بیمه حوادث رانندگی است که اخیراً بخشی از بیمه مسئولیت شده است. با این تفاوت که بیمه حوادث راننده فقط خسارت جانی را پوشش می دهد و مسئولیتی در قبال خسارت مالی ندارد.

بیمه مسئولیت توسط همه شرکت های بیمه ارائه می شود و حق بیمه ممکن است بسته به شرکت متفاوت باشد. تفاوت در کیفیت خدمات ارائه شده توسط این بیمه نیز می تواند تاثیر بسزایی در رضایت بیمه گذار داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا