اقتصاد جهان

ذخایر اضطراری گاز اروپا کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، خبرگزاری اینترفکس در گزارشی اعلام کرد که منابع گاز طبیعی در انبارهای زیرزمینی اتحادیه اروپا همچنان رو به کاهش است زیرا به دلیل سرمای هوا از سوخت بیشتری برای گرم کردن خانه ها استفاده می شود.

بر اساس این گزارش، ذخایر گاز اتحادیه اروپا که یکی از شاخص های کلیدی بازار جهانی است، در اوایل ژانویه به شدت کاهش یافت و به ۸۵ درصد ظرفیت خود رسید.

این کاهش پس از آن اتفاق افتاد که اتحادیه اروپا در ماه اکتبر اعلام کرد که ذخایر گاز این کشور با نزدیک به ۹۸ درصد بالاترین میزان ثبت شده در تاریخ است.

بر اساس داده‌ها، تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، مانند توربین‌های بادی، در ماه دسامبر کاهش یافت و تنها حدود ۱۵ درصد از نیاز انرژی اتحادیه اروپا را پوشش می‌دهد. با هوای صاف و باد کمتر، کاهش بیشتر پیش بینی می شود. این باعث افزایش تقاضا برای گاز می شود.

در همین حال، گازپروم روسیه به انتقال گاز از اوکراین به اروپای غربی و مرکزی از طریق تنها ایستگاه پمپاژ گاز باقی مانده، یعنی ایستگاه Sudzha، ادامه می دهد.

اپراتور شبکه انتقال گاز اوکراین اعلام کرد که روز سه شنبه درخواستی از گازپروم برای انتقال ۴۲.۴ میلیون متر مکعب گاز از طریق این ایستگاه دریافت کرده است. به گفته گازپروم، این بزرگترین حجم گازی است که از نظر فنی می توان از این نقطه پمپ کرد.

یکی دیگر از شریان های اصلی برای تحویل گاز روسیه به اروپا، ایستگاه سوخرانوفکا بود که حدود یک سوم گاز صادراتی روسیه را از خاک اوکراین به اتحادیه اروپا منتقل می کرد. این ایستگاه در ماه می ۲۰۲۲ توسط کیف بسته شد. این باعث شد Sudja تنها نقطه ورودی گاز باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا