اقتصاد جهان

ذخایر طلای روسیه رکورد 25 سال اخیر را زد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، بر اساس اعلام بانک مرکزی روسیه، ذخایر طلای کشور به رکورد جدید ۱۸۸.۸ میلیارد دلاری رسیده است و سهم طلا در ذخایر بین المللی آن برای اولین بار به بیش از ۳۰ درصد رسیده است. در تقریبا ۲۵ سال

بانک مرکزی روسیه روز جمعه گزارش داد که ارزش طلای پولی در ذخایر بین المللی این کشور از ابتدای ماه اوت تاکنون بیش از ۹ میلیارد دلار یا ۵.۱ درصد افزایش یافته است.

قیمت طلا در ماه آگوست با ۳.۶ درصد افزایش به ۲۵۱۳ دلار در هر اونس رسید که بخش قابل توجهی از افزایش ذخایر روسیه ناشی از جو مثبت بازار بود.

این بالاترین سهم طلا در دارایی های بین المللی روسیه از ژانویه ۲۰۰۰ است که به ۳۱.۲ درصد رسید. بالاترین رقم در تاریخ معاصر این کشور در دی ماه ۹۳ با ۵۶.۹ درصد به ثبت رسیده است.

بر اساس گزارش این بانک، ذخایر بین المللی کشور همچنان به رشد خود ادامه داد و در اول سپتامبر به ۶۱۳.۷ میلیارد دلار رسید که نسبت به ماه قبل بیش از ۱۱ میلیارد دلار افزایش داشت.

ذخایر بین المللی روسیه رسما دارایی های خارجی با نقدشوندگی بالا نامیده می شود و توسط بانک مرکزی و دولت این کشور نگهداری می شود. این ذخایر شامل ارز، حق برداشت ویژه صندوق بین المللی پول و طلای پولی است.

تقریبا نیمی از ذخایر بین المللی روسیه در اوایل سال ۲۰۲۲ به عنوان بخشی از تحریم های غرب مربوط به اوکراین مسدود شد. بانک مرکزی روسیه هنوز اطلاعات دقیقی در مورد وجوه بلوکه شده ارائه نکرده است.

ذخایر بدون انسداد روسیه شامل طلا و ارز خارجی نگهداری شده در این کشور و همچنین ذخایر ارز یوان چین است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا