اخبار اقتصاد ایران

ذخیره‌سازی ۲۰ هزار تنی میوه شب عید در کشور

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور از ذخیره سازی ۲۰ هزار تن سیب و پرتقال در آستانه عید در کشور خبر داد و گفت: احتمال دو برابر شدن این میزان ذخیره سازی وجود دارد.

ایران تحلیل ایوب فصاحت ۱۲ بهمن ماه در بازدید از انبارهای نگهداری میوه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امسال نزدیک به ۲۰ هزار تن میوه در آستانه عید از جمله سیب و پرتقال و در آخرین دیدار با وزیر بهداشت ذخیره شده است. جهاد کشاورزی احتمال دو برابر شدن این میزان وجود دارد.

وی افزود: البته نظارت بر بازار به صورت هفتگی انجام می شود تا بازار میوه در آستانه عید افزایش بی رویه قیمت نداشته باشد، اما برآورد می شود امسال یکی از بهترین سال ها برای میوه جات باشد. شب عید با کمترین اختلاف قیمت.

فصاحت در ادامه با بیان اینکه ماه مبارک رمضان با روزهای پایانی سال مصادف شده است، تصریح کرد: تمهیدات ویژه ای برای تاریخ های ماه مبارک رمضان اندیشیده شده و تاکنون بیش از ۶۰۰ تن ذخیره سازی انجام و به استان ها ارسال شده است، البته به همان میزان ذخیره سازی احتیاطی انجام می شود.

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور ادامه داد: نظارت روزانه و هفتگی بر بازار نیز در زمینه خرما انجام می شود و با توجه به ذخایر احتیاطی امید است در سال جاری شاهد بهترین تعدیل قیمت ها در این ماه باشیم. ماه رمضان و مردم در این زمینه مشکلی نخواهند داشت.

وی با شیوایی بیان کرد: تاکنون نقش تعاونی های روستایی در زمینه گوشت مرغ و گوشت قرمز نبوده است اما اخیرا در حال تهیه طرحی هستیم تا تعاونی ها و اتحادیه های بخش خصوصی در حوزه گوشت نقش آفرینی کنند. نقش اتحادیه ها و تعاونی ها در حوزه عرضه و توزیع اجرای برنامه خوب در سطح استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا