فناوری

رؤیاپردازی ایلان ماسک برای استارشیپ: سفر به هر نقطه از زمین تنها در ۶۰ دقیقه

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس در جلسه ای بر تمایل خود برای استفاده از قدرتمندترین موشک جهان یعنی استارشیپ برای پروازهای مسافری بین شهرهای بزرگ تاکید کرد. با چنین موشک قدرتمندی می توانید در ۶۰ دقیقه به دورترین نقطه زمین سفر کنید. ماسک در یک رویداد ویژه در تاسیسات پرتاب بوکا چیکا اسپیس ایکس در تگزاس گفت که احتمالاً در آینده تورهای زمینی بیشتری از Starship ارائه خواهد کرد.

این اولین بار نیست که مدیر عامل اسپیس ایکس در مورد رویای استفاده از Starship برای خدمات مسافری صحبت می کند. او همچنین هفت سال پیش گفت که هزینه هر بلیط Starship برای سفر بین سیاره ای می تواند تقریباً به اندازه یک بلیط هواپیمای معمولی باشد.

البته ماسک به فناوری مورد نیاز برای چنین سفرهایی نیز اشاره کرده است. او با لحن طنز همیشگی خود گفت که سریع ترین راه برای رسیدن از این سوی زمین به آن سوی زمین، موشک بالستیک قاره پیما است، اما فقط باید مطمئن شوید که هسته موشک را بردارید و البته موشک باید باشد. قادر به فرود آمدن

سفر سریع به تمام نقاط زمین با کشتی فضایی

چند سال پیش نیز اسپیس ایکس ویدئویی را منتشر کرد که در آن مسافران در کمتر از ۴۰ دقیقه سوار یک موشک بالستیک شده و به کشور دیگری سفر می کنند. در این ویدئو آمده است که با چنین موشکی می توان از نیویورک تا شانگهای را تنها در ۳۹ دقیقه، لندن به دبی یا نیویورک را در ۲۹ دقیقه و لس آنجلس تا تورنتو را در ۲۴ دقیقه طی کرد.

البته خدمات مسافری با استفاده از Starship در سال های دور محقق خواهد شد. اکنون اسپیس ایکس پس از دو بار تلاش ناموفق برای رسیدن به مدار، همچنان بر روی دستیابی به یک پرواز آزمایشی موفق با این موشک کار می کند. سومین پرواز آزمایشی استارشیپ ممکن است ماه آینده انجام شود.

قبل از پروازهای مسافربری، SpaceX قصد دارد از Starship برای حمل خدمه و محموله به ماه استفاده کند. ناسا به دنبال ایجاد پایگاه های دائمی در ماه برای انسان است. کشتی ستاره ای همچنین برای اولین پروازهای انسانی به مریخ استفاده خواهد شد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا