ورزشی

رئال مادرید برای پانزدهمین بار فاتح لیگ قهرمانان شد

دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ شب گذشته (شنبه) از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه ومبلی لندن بین رئال مادرید و بروسیا دورتموند برگزار شد. رئال مادرید در این دیدار با نتیجه ۲-۰ پیروز شد. او به دویدن خود پایان داد تا پانزدهمین قهرمانی خود در این رقابت ها را کسب کند.

رئال مادرید که پس از قهرمانی در لالیگا به دنبال دبل بود، در دقیقه ۷۴ با گل دنی کارواخال، مدافع راست خود، گلی که تونی کروس آخرین بازی خود را برای این تیم انجام می داد، به برتری رسید. او در دقیقه ۸۵ در میان تشویق هواداران زمین را ترک کرد.

۹ دقیقه بعد نوبت به جود بلینگهام، ستاره انگلیسی رئال مادرید رسید تا زهر خود را روی تیم سابقش بریزد و به وینیسیوس جونیور پاس بدهد که ستاره برزیلی آن را تبدیل به گل دوم کهکشانی ها کرد. دورتموند پس از دریافت این دو گل رویکرد تهاجمی تری در پیش گرفت و در دقیقه ۸۷ توسط نیکلاس ولکروگ به گل رسید که VAR آن را رد کرد.

با این نتیجه، رئال مادرید به روند شکست ناپذیری خود در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا ادامه داد تا پس از بارسلونا در سال ۲۰۰۶ فرانک ریکارد، به دومین تیم اسپانیایی تبدیل شود که بدون شکست قهرمان اروپا شده است.

این سومین قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا با هدایت کارلو آنچلوتی پس از قهرمانی در این رقابت ها در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۲۲ است. همچنین این ششمین قهرمانی کهکشانی ها از سال ۲۰۱۴ است که کارلوتو وارد رئال شد که البته سه تای آنها با هدایت زین الدین بود. زیدان در سوی دیگر، بروسیا دورتموند همانند تجربه قبلی حضورش در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۳ که اتفاقا در همان ورزشگاه ومبلی بود، زمین را دست خالی ترک کرد. ۱۱ سال پیش زردپوشان روهر در فینال مغلوب بایرن مونیخ شدند. به این ترتیب مارکو رویس کاپیتان دورتموند آخرین بازی خود برای این تیم را با تجربه یک ناکامی دیگر به پایان رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا