فناوری

رئیسی: مرز ایران و پاکستان باید در مقابل هرگونه ناامنی حفاظت شود

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز شنبه هفتم بهمن ماه – در مراسم دریافت اعتبارنامه آقای «محمد» مجری تیپوسفیر جدید پاکستان با بیان اینکه دو کشور برادر ایران و پاکستان روابط ناگسستنی دارند و روابط آنها ریشه در دین، فرهنگ و تمدن مشترک دارد، به سیاست همسایگی و همگرایی در دولت مردمی اشاره کرد و تصریح کرد: از منظر جمهوری اسلامی ایران، مرزها یک فرصت هستند. برای تبادلات اقتصادی و ارتقای امنیت همسایگان است و باید از این فرصت در برابر هر عامل ناامنی محافظت کرد.

رئیس جمهور امنیت پاکستان را امنیت ایران دانست و با اشاره به آثار و پیامدهای بسیار مخرب فعالیت گروه های تروریستی ایجاد شده توسط آمریکا در منطقه طی سال های گذشته به ویژه در عراق و سوریه حضور و فعالیت این گروه های تروریستی و نیابت های خارجی تهدیدی برای همه کشورهای منطقه هستند. او از همکاری منطقه ای برای مبارزه با تروریسم اطلاع داشت و از آن استقبال کرد.

دکتر رئیسی مرز جمهوری اسلامی ایران و پاکستان را فرصتی برای توسعه و شکوفایی متقابل دانست و با اشاره به عزم و اراده مقامات عالی دو کشور برای توسعه روابط در عرصه های مختلف بویژه تجاری و اقتصادی وی گفت: با تروریسم، مواد مخدر و جرایم سازمان یافته تاکید شده است.

رئیس جمهور همچنین بر لزوم برخورد جدی با هرگونه جو سازی در روابط دو کشور تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد با تلاش سفیر جدید پاکستان در دوران تصدی مسئولیت خود در جمهوری اسلامی ایران گام های موثری برداشته شود. برای توسعه روابط همه جانبه بین دو کشور تصویب خواهد شد.

“محمد مجری تیپوهمچنین در این مراسم ضمن قدردانی از مدیریت موثر و الهام بخش دکتر رئیسی در مدیریت روابط دو کشور، از نقشه راه روشن رئیس جمهور ایران در ایجاد همگرایی و هم افزایی بین کشورهای منطقه استقبال کرد.

سفیر پاکستان همچنین بر اراده و تعهد مقامات عالی کشورش برای تقویت روابط برادرانه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و تصریح کرد: پاکستان اجازه سوء استفاده از مرزهای دو کشور را به دشمنان نخواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم تلاش دشمنان و بدخواهان ایران و پاکستان برای آسیب رساندن به روابط دو کشور، روابط ما تاریخی و راهبردی است و پاکستان آماده است فصل جدیدی از روابط برادرانه با ایران را بگشاید. مقامات پاکستانی متعهد به حفظ امنیت نقاط مرزی و مقابله با هرگونه ناامنی در این مناطق هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا