اخبار اقتصاد ایران

رئیس اتاق بازرگانی ایران: اوضاع تولید وخیم است

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: نگاهی اجمالی به گزارش شماخ نشان می دهد که وضعیت تولید وخیم است و سطح فعالیت تجاری به پایین ترین سطح در ده ماه گذشته رسیده است. حسین سله ورزی، رئیس اتاق بازرگانی ایران در هفتمین نشست نمایندگان اتاق ایران گفت: امسال اتاق بازرگانی ایران پس از ۲۴ سال جشن گرفته است. […]

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: نگاهی اجمالی به گزارش شماخ نشان می دهد که وضعیت تولید وخیم است و سطح فعالیت تجاری به پایین ترین سطح در ده ماه گذشته رسیده است.
حسین صلاح ورزی رئیس اتاق بازرگانی ایران در هفتمین اجلاس هیئت اتاق ایران گفت: اتاق ایران امسال پس از ۲۴ سال موفق شد بار دیگر میزبان اجلاس ECC باشد و در این رویداد میزبان ۵۷ کشور مسلمان خواهد بود. همچنین امسال می توانیم میزبان بخش خصوصی کشورهای در حال توسعه باشیم. بنابراین اتاق های شهرستان باید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.
صلاح ورزی تصریح کرد: باید در راستای اصلاح ساختار مالی اتاق و بودجه ریزی عملیاتی گام برداریم. در این راستا برای بهینه سازی فعالیت های اتاق بازرگانی، کمیته تحول را تشکیل دادیم و آیین نامه های مربوط به کمیسیون ها را بازنگری کردیم.
رئیس اتاق ایران در ادامه به لایحه بودجه ۱۴۰۳ پرداخت و خاطرنشان کرد: اگرچه هدف دولت از تعدیل بودجه بهبود وضعیت کشور است، اما این لایحه در صورت تصویب موجب تشدید رکود و افزایش هزینه های تولید می شود.
وی افزود: نگاهی اجمالی به گزارش شماخ نشان می دهد که وضعیت تولید وخیم است و سطح فعالیت تجاری به کمترین میزان در ده ماه گذشته رسیده است.
آرمز ورزی ادامه داد: مرداد ۱۴۰۰ تا آذر امسال کمترین میزان صادرات و همچنین شاخص میزان فروش کالا را داشتیم آذر نشان می دهد که برای دومین ماه متوالی کمترین فروش را در ماه داشته ایم. همچنین تولیدکنندگان برای ششمین ماه متوالی با کمبود منابع مواجه هستند.
وی ادامه داد: پیشنهاد ما در بخش خصوصی ایجاد تحول جدی در سیاست های اقتصادی دولت و تقویت تولید رقابتی داخلی است.
رئیس اتاق ایران تصریح کرد: در تنظیم بودجه به هماهنگی سیاست های پولی و مالی توجه نشده است، سیاست ها به گونه ای است که تمام منابع بانکی در اختیار دولت قرار می گیرد. پیشنهاد ما در بخش خصوصی این است که سیاست تامین نامحدود منابع بانکی در اختیار دولت باشد.
وی ادامه داد: امسال نیز مانند سال های گذشته دولت سهم صندوق توسعه ملی را واریز نکرد، اتاق ایران اعلام می کند که باید این موضوع اصلاح شود.
صلاح ورزی افزود: قدرت خرید داخلی به شدت کاهش یافته، قوانین صادرات نیز کاهش فروش را به دنبال داشته است. بنابراین بازنگری در ضوابط تهاتر تعهدات ارزی ضروری است، در حالی که مواد اولیه بسیاری از شرکت ها وارداتی است و تخصیص ارز به درستی انجام نمی شود، همه اینها منجر به تضعیف تولید می شود.
به گزارش ایلانا؛ وی در پایان به موضوع افزایش تعطیلی تعطیلات آخر هفته و ترتیب آن اشاره کرد و گفت: این موضوع باید در ارتباطات تجاری بین المللی مورد توجه جدی قرار گیرد، تعطیلی روز شنبه به جای پنجشنبه باعث می شود تا سه روز ارتباط خود را با دنیا قطع کنیم. از چهار. نزول کردن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا