اقتصاد جهان

رئیس پارلمان روسیه: بایدن در حال نابود کردن دلار است

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، ویاچسلاو ولودین رئیس دومای روسیه روز یکشنبه به نقل از راشاتودی در کانال تلگرامی خود تاکید کرد که آمریکا سلطه اقتصادی خود را در جهان از دست داده است زیرا دولت این کشور در حال نابودی دلار است.

به گفته ولودین، تلاش های ایالات متحده برای بازیابی این سلطه از طریق “درگیری های نظامی، تحریم ها و جنگ های تجاری، سازماندهی حملات تروریستی و تخریب اقتصاد اروپا” نتایج مثبتی برای واشنگتن به همراه نداشته است.

قانونگذاران ارشد روسیه دلار را تنها ابزار باقی مانده برای نفوذ ایالات متحده در سایر کشورها توصیف کردند.

وی همچنین تصریح کرد که کشورهای دیگر به طور فزاینده ای از این موضوع دور می شوند زیرا واشنگتن از دلار آمریکا به عنوان سلاحی در “نبرد سیاسی” خود استفاده می کند.

ولودین افزود که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، کشورش را از “مزیت نهایی” محروم می‌کند، زیرا چنین تهدیدهایی اعتمادی را به خود کشور یا واحد پولی آن القا نمی‌کند.

بر اساس این گزارش، حرکت کشورهای جهان به سمت استفاده از ارزهای ملی در تجارت دوجانبه به جای دلار از سال گذشته پس از تحریم های اعمال شده علیه روسیه، قطع ارتباط این کشور با سیستم مالی غرب و مسدود شدن ذخایر خارجی آن آغاز شد. انجام داد

ولودین نوشت: “سایر کشورها اکنون استفاده از دلار را به عنوان ارز ذخیره جهانی برای تضمین امنیت مالی خود کنار می گذارند.”

وی افزود: در بحبوحه تحریم‌های گسترده علیه روسیه که هیچ تأثیری نداشته است، ایالات متحده به شدت تهدید می‌کند که «ارتباط بانک‌های جهان با سیستم مالی خود را به دلیل نقض تحریم‌ها قطع خواهد کرد».

طی سال گذشته، مسکو به طور قابل توجهی استفاده از ارزهای ملی را در تجارت خارجی گسترش داده و از یورو و دلار در معاملات بین المللی فاصله گرفته است.

بر اساس گزارش بانک مرکزی این کشور، سهم هر دو ارز در تسویه حساب های صادراتی روسیه از ۹۶ درصد در ابتدای سال ۲۰۲۲ به ۱۷ درصد در سپتامبر گذشته کاهش یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا