طلا و ارز

رابطه قیمت دلار و برنده انتخابات چیست؟







انتظارات تورمی تاثیر بسزایی در توسعه نرخ ارز در بازار کشور دارد. به طور کلی اخباری که چشم انداز روابط خارجی کشور را روشن تر می کند منجر به شکل گیری روندهای نزولی در بازار می شود. بنابراین به گفته برخی کارشناسان، شاخص های پولی برای افرادی که نسبت به بهبود روابط خارجی مثبت هستند، مطلوب است.



به گزارش ایران تحلیل، مذاکرات برجام، گشایش‌های مربوط به دارایی‌های بلوکه شده، امضای قراردادهای همکاری با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی و مواردی از این دست، کشور را از بهبود روند ارزی خبر می‌دهد. از سوی دیگر، اخبار ضد و نقیض درباره موارد یاد شده با افزایش مخاطرات اقتصاد کشور، چشم انداز فعالان بازار را تیره می کند.

کافی است سیر نوسانات نرخ ارز در سال های اخیر را مرور کنیم و به این نکته توجه کنیم که در دوره هایی که مسئولان کشور بودند، جهش های ارزی شدید و بالعکس که سطح تحریم ها افزایش یافت و نگرش بازار جهانی نسبت به آن تغییر کرد. اقتصاد ایران با هدف بهبود شرایط بین المللی، پای میز مذاکره با کشورهای خارجی نشسته اند. .

به طور کلی این میزان از نفوذ سیاسی در هر اقتصادی می تواند مشکل ساز باشد، اما از آنجایی که بازار کشور اکنون با چنین شرایطی مواجه است، می توان پیش بینی کرد که بازار به نفع نامزدهایی باشد که برنامه جامع تری برای آینده سیاست خارجی کشور داشته باشند. روابط.

بررسی روند معاملات ارزی در روزهای مانده به انتخابات ریاست جمهوری نشان می دهد که نرخ ارز از نوسانات آن کاسته و تا حدودی در انتظار روی کار آمدن رئیس جدید دولت راکد می شود. اکنون این اتفاق می افتد.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا