ترندهای روز

رازگشایی از ناپدید شدن پسر جوان پس از سفر به عراق

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

اوایل تیر امسال مرد میانسالی برای گزارش ناپدید شدن پسرش به پلیس تهران رفت. پدر نگران در توضیح اولیه دلیل نگرانی خود به ماموران گفت: پسرم آرش در زمینه تاسیسات فعالیت می کند و همزمان در پروژه های مختلفی که ممکن است دور از دسترس باشد مشغول به کار بود. آخرین پروژه کاری او در عراق بود. به همین دلیل پسرم چندین بار رفت و آمد به عراق کرد. آخرین باری که به عراق رفت چند هفته پیش بود و بعد از آن تلفن همراهش خاموش شد. فکر می کردیم به خاطر کارش نمی تواند به ما اطلاع دهد و به دلیل دور بودن از امکانات تلفنش خاموش است، اما وقتی مدت زیادی از او خبری نداشتیم، من و همسرم واقعا نگران شدیم و من. از پلیس می خواهیم که به ما کمک کند تا او را پیدا کنیم و بیایید سرنوشت او را دریابیم.

با شکایت مرد میانسال و ثبت اولیه اظهارات وی، پرونده برای دریافت دستور قضایی به دادسرای امور جنایی تهران ارسال شد. به این ترتیب در بررسی ها مشخص شد که به گفته پدر آرش پسرش از کشور خارج شده و به عراق رفته است. در ادامه تحقیقات با همکاری پلیس عراق انجام شد که مشخص شد آخرین باری که آرش با هدف بازگشت به ایران از محل کار خود خارج شده بود، دیده شده است. این در حالی بود که در ادامه تحقیقات هیچ مدرک و مدرکی مبنی بر خروج آرش از عراق وجود نداشت.

تحقیقات کارآگاهان درباره سرنوشت پسر جوان ادامه داشت تا اینکه یکی از دوستانش به سراغ خانواده او رفت و راز ناپدید شدن پسرشان را فاش کرد.

دوست پسر مفقود شده سپس توسط ماموران اطلاعات مورد بازجویی قرار گرفت و گفت: آرش زنده است اما وضعیت خوبی ندارد، زیرا توسط پلیس عراق دستگیر شده است.

دوست آرش در مورد دستگیری وی گفت: تا جایی که به من گفت پایش در حین کار آسیب دیده و به همین دلیل تحت معالجه بوده و قرص متادون مصرف می کرده است. پلیس عراق در راه بازگشت به ایران در بازرسی از چمدان و وسایل او در بصره ۱۸۰ تبلت پیدا کرد. وقتی پلیس بصره این قرص ها را پیدا کرد، او دستگیر و به ۶ ماه زندان و جریمه نقدی محکوم شد.

با اطلاعاتی که دوست آرش در اختیار تیم تحقیق قرار داد، بازپرس شعبه هفتم بازپرسی دادسرای پایتخت دستور رسیدگی به این موضوع و احتمال انتقال آرش به ایران برای گذراندن دوران محکومیتش در کشورش را صادر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا