ترندهای روز

راز دستبرد به 200 حساب بانکی در مشهد فاش شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی دیروز و ساعتی پس از دستگیری یکی از عاملان دستکاری در حساب های بانکی شهروندان گفت: در پی افزایش پرونده های سرقت کارت های بانکی شهروندان در دستگاه های خودپرداز، جمعی از ماموران بازپرسی اداره کلانتری به سرپرستی سرهنگ ابراهیم عربخانی (رئیس) کلانتری گلشهر وارد عمل شده و به این موضوع رسیدگی کرد.

سردار سرتیپ دوم احمد گردان افزود: بررسی های کارشناسی نیروی انتظامی و رسیدگی به پرونده های سرقت حاکی از آن است که بیشتر سرقت ها از دستگاه های خودپرداز نصب شده در اماکن عمومی و فروشگاه های خصوصی انجام شده است. بنابراین تحقیقات تخصصی با حضور گروه عملیات پلیس در مراکز نصب دستگاه خودپرداز ادامه یافت و در حالی که مشخص شد مال باخته با این تصور که کارت بانکی آنها از دستگاه خارج نشده به موسسه مالی یا بانک رفته است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: پس از در اختیار قرار گرفتن تصاویر سارقان از دوربین های مداربسته در اختیار نیروهای گشت پلیس، عملیات ردیابی و مشاهدات پلیسی همزمان در محدوده جغرافیایی جنایت آغاز شد تا اینکه نیروهای انتظامی گلشهر. ایستگاه مرد جوان ۲۳ ساله سیاهپوش را پیدا کرد. وی را در نزدیکی یکی از دستگاه های خودپرداز شناسایی و با همکاری شهروندان به دام انداختند. این جوان که «عرفان-س» نام دارد به مقر پلیس منتقل و تحت بازجویی های فنی قرار گرفت. در عرض چند دقیقه تعداد زیادی از مالباختگان به کلانتری رفتند و این سارق جوان را شناسایی کردند.

رئیس گارد با اشاره به اعترافات متهم دستگیر شده خاطرنشان کرد: این سارق جوان در خصوص شگرد خود به مأموران بازپرسی گفت: من و دوستانم در کنار دستگاه های خودپرداز می ایستادیم و زمانی که یکی از شهروندان از کارت خود استفاده کرد. برای انجام امور بانکی پشت سرش وارد دستگاه خودپرداز می شد و در حین فشار دادن کلیدها، یکی از ما در حال دزدیدن کارت بانکی او بود به بانک یا موسسه مالی و اعتباری مراجعه کند و فکر کند که دستگاه کارت او را پس نمی دهد و دستگاه کارت او را دزدیده است.

رئیس حراست افزود: سارقان بلافاصله با رمزی که در اختیار داشتند، حساب بانکی مقتول را به سرقت بردند و پول را به حساب دیگری واریز کردند. مشخص شد در یکی از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری حدود ۲۰۰ نفر از شهروندان را به سرقت برده اند.

برخی از مالباختگان که با ترفند سارقان مذکور پس انداز خود را از دست داده اند، آنان را روباه سیاه نامیدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا