ترندهای روز

راز دستبرد میلیاردی باند سارقان بی‌کله فاش شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

چند روز پیش ۴ مرد جوان که قصد تصاحب یک شرکت ملی مسکن را داشتند به سراغ یکی از دوستان خود که کارگر سابق این شرکت ساختمانی بود رفتند. با وسوسه های مالی «محمد ز» را نیز با خود آوردند زیرا با مکان های انبار مصالح ساختمانی و محیط جغرافیایی مجتمع مسکونی پروژه ملی مسکن مهرگان مشهد آشنا بود. طولی نکشید که باند مخوف سرقت به سرکردگی مرد جوانی به نام «بای کله» تشکیل شد و یک دستگاه نیسان وانت آماده ربوده شدن را به سرقت بردند.

شب از نیمه شب سی و یکم خرداد گذشته بود که ۵ نفر از اعضای باند سوار بر ۲ دستگاه بودند پراید و نیسان به سمت مجتمع مسکونی راه افتاد. خودروها را در کنار خیابان پارک کردند و در حالی که ۲ نفر از اعضای باند برای رسیدگی به وضعیت بیرون مجتمع ایستاده بودند، ۳ نفر از اعضای خشن باند با شمشیر و قمه وارد اتاق نگهبانی مجتمع شدند و ۲ نگهبان را تهدید کردند. ۲۷ و ۴۳ ساله مردند. دست و پای یکی از نگهبانان را با دستبندهای پلاستیکی بستند و روی او پتو انداختند تا چیزی نبیند، اما نگهبان دیگر به خاطر کتف شکسته اش التماس کرد که به او آسیبی نرسانند. اما ۳ نفر از اعضای باند مخوف. بیکله» فقط پاهایش را بست و سپس کلید انبار را خواست، اما دو نگهبان سوگند خوردند که کلید انبار را ندارند و مدیر شرکت کلیدها را نزد خودش نگه می دارد. انبار را با چکش و یک دهانه بزرگ برای انتقال ملک ایجاد کرد.

ساعتی بعد تعداد زیادی بسته لوله های پلاستیکی و سایر مصالح ساختمانی را به محوطه بار وانت پرتاب کردند و از محل متواری شدند. با فرار اعضای باند سرقت، نگهبان جوان که پاهایش در دستبندهای پلاستیکی نبود به مجتمع مسکونی دیگری در حوالی محل سرقت رفت و از دیگر محیط بانان کمک خواست. آنها نیز بلافاصله دست های نگهبان را باز کردند و سپس به نگهبان کمک کردند. آنها رفتند بر اساس این گزارش، به محض افشای ماجرای ورود سارقان به انبار شرکت ساختمانی، محیط بانان مجتمع بلافاصله سوار یک دستگاه موتورسیکلت شده و راهی کلانتری شهرک مهرگان شدند.

اما هنوز به کلانتری نرسیده بودند که یکی از منابع محلی و مطلعان کلانتری مشهد به نام خواجه ربیع متوجه انتقال مشکوک یک بسته لوله ساختمانی به منزل مسکونی در خیابان رسالت ۹۷ شد و بلافاصله به پلیس آگاهی اطلاع داد. پلیس در مورد این موضوع لحظاتی بعد خبر مذکور در بی سیم های پلیس پخش شد و بدین ترتیب گروهی زبده از کارآگاهان و گشت های کلانتری به دستور سرهنگ روح ا… شجاعی (رئیس کلانتری خواجه ربیع) به بلوار رسالت رفتند و اطراف مذکور را محاصره کردند. حوزه. طولی نکشید که ماموران با هماهنگی قاضی کوکبی (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) وارد عمل شدند و دو جوان را که یکی از آنها تبعه غیرقانونی افغانستان بود دستگیر کردند. با کشف تعداد زیادی لوله پلاستیکی پیچیده شده، ۲ متهم نیز به مقر انتظامی منتقل و تحت بازجویی های فنی ستوان یکم سید قطبی (رئیس اداره بازپرسی) قرار گرفتند.

«محمد ز» که مدعی بود در این شرکت ساختمانی کار می‌کرده، با افشای باند «بی‌سر» گفت: فریب خوردم زیرا با وسوسه‌های مالی مرا به‌عنوان عضوی از باند دزدیدند و سپس در حالی که سایر اعضا به سرقت رفتند. وی از باند “مخوف” که سرقت را به پلیس گزارش می داد، به بستن نگهبانان مجتمع مسکونی ملی اشاره کرد و افزود: همدستانم مقدار دیگری از اجناس مسروقه را به محل دیگری منتقل کرده اند. با هماهنگی پلیسی مشخص شد دو نفر از محیط بانان به کلانتری مهرگان رفته و ماجرای آدم ربایی را بازگو کردند.

با توجه به اهمیت موضوع، گروه ویژه ای از پاسگاه خواجه ربیع با تاکید و راهنمایی سردار سرتیپ دوم احمد گردن (جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی) عملیات دستگیری اعضای فراری این باند مخوف را انجام دادند. در دستور کار قرار گرفت و به سرنخ هایی رسید که نشان می دهد سرکرده باند قرار است با فردی در خیابان رسالت ملاقات کند. به همین دلیل گروه ضربت شب چهارم خرداد محل وی را محاصره کردند و به کمین مرد جوان معروف به “به کله” پرداختند. ساعتی بعد این مرد ۳۵ ساله سوار ماشین شد پراید وی وارد کمین نیروهای پلیس شد اما در یک لحظه پدال گاز را فشار داد و به سمت بلوار طبرسی گریخت. پلیس هم او را تعقیب کرد و دستور «ایست» صادر کرد، اما او در تاریکی شب برای فرار از دست پلیس به طرز وحشتناکی منحرف شد. سرانجام پس از اخطارهای قانونی، گروه عملیاتی دست به اسلحه بردند و اما جوان تیراندازی کردند پراید راننده در حال فرار از ماشین ها به سمت خیابان مسلم بود تا اینکه بالاخره با پنچر شدن لاستیک ها ماشین را رها کرد و از پشت فرمان بیرون پرید. او برای فرار از چنگال قانون قمه خود را در هوا تاب داد و برای یافتن راهی برای فرار به نیروهای پلیس حمله کرد. با وجود این، ماموران مجرب پلیس با چندین تکنیک دفاع شخصی او را به زمین چسبانده و به کلانتری بردند و در آنجا بیش از ۲۰ تیر برای دستگیری وی شلیک شد.

تحقیقات تکمیلی درباره باند مخوف “بی سر” با کشف مقادیر بیشتری اجناس مسروقه در داخل پراید آغاز شد و عملیات پلیس برای دستگیری دیگر اعضای فراری این باند ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا