ترندهای روز

راز عدد 7: خوش شانسی یا نحسی؟/ فال امروزتو ببین

فال امروز خودتو در قسمت منهای تحلیل بخون.
تمام سعی خودمون رو میکنیم که هر روز فال مرتبط با شمارو در این صفحه به اشتراک بگذاریم.

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا عدد ۷ در بسیاری از فرهنگ ها و باورها نفوذ کرده است؟

بیرون از هفت روز هفته برداشت هفت گناه کبیره و بهشتعدد ۷ در بسیاری از ادیان و افسانه ها نقش کلیدی دارد.

اما آیا این عدد واقعی است؟ خوشحال است یا تنها یک باور خرافی است؟

در این مقاله نیز ریشه های تاریخی و مذهبی اعتقاد به شانس اعداد، اثبات علمی در این زمینه و معنی این عدد در فرهنگ های مختلف ما پرداخت می کنیم

همچنین به تاثیر اعتقاد به شانس عدد ۷ بر روان انسان و نکاتی برای افزایش شانس خود با این عدد (اگر به آن اعتقاد دارید) ما پرداخت خواهیم کرد.

با ما در سفر به دنیای اسرارآمیز عدد ۷ همراه باشید و حقایق جالبی را در مورد این عدد شگفت انگیز بدانید!

خبرآنلاین نوشت: بسیاری از مردم در فرهنگ های مختلف بر این باورند که عدد ۷ خوش شانسی می آورد. ریشه این باور چیست و آیا یک عدد واقعاً می‌تواند روی رویدادهای مختلف تأثیر بگذارد؟

خوشبختی مفهومی عجیب اما جذاب است. در واقع همه قبول دارند که شادی یک مشکل تصادفی و غیرقابل کنترل است. با این حال، برخی معتقدند که می توان آن را بر اساس میل خود کنترل یا بیدار کرد. در کشورهای مختلف از چیزهای مختلفی به عنوان نماد خوش شانسی یاد می شود. گاهی یک گیاه می تواند نماد خوش شانسی باشد، گاهی یک سنگ یا حتی یک عدد. با این حال، امروز ما فقط می خواهیم به دلیل اینکه عدد ۷ شانس می آورد تمرکز کنیم.

بررسی ریشه ها و دلایل عدد خوش شانس ۷ در طول تاریخ بشر

1

اگر بخواهیم منطقی به موضوع شانس نگاه کنیم، به نظر می رسد که اعتقاد به شانس از زمان نیاکان ما چیز عجیبی بوده است. همان روزهایی که اجداد ما به آسمان نگاه می کردند و امیدوار بودند که خدایانشان بر آنها باران ببارد. به همین دلیل، تمایز بین تلاش برای دستکاری و تغییر شانس از طریق جادوی آیینی و قبیله ای آسان نیست.

موضوع مورد بحث ما این است: چرا یک عدد باید شانس بیاورد؟ عدد یک شی یا یک عمل نیست. عدد مفهومی است که در مهد کودک به ما آموزش داده می شود. اعداد در واقع کمیت های ریاضی مقادیر خاص اجسام قابل مشاهده هستند. برخی آن را صرفاً مفهومی ضروری برای توصیف روابط بین اشیا می دانند. عدد ۷ در حال حاضر یک عدد خاص است که در بسیاری از کشورها و ادیان یک عدد خوش شانس به حساب می آید.

وجود عدد ۷ در آیین ها و باورهای مختلف

در چین، عدد هفت یک عدد عرفانی است که نماد هماهنگی بین عناصر است. طالع بینی هندی نیز عدد هفت را مرتبط با عرفان و امور معنوی می داند. حتی در کتاب مقدس، همه تماس ها با عدد هفت آمده است. اما دلیل این امر چیست؟ اگر بخواهیم منطقی به این سوال پاسخ دهیم، دلیل عدد خوش شانس ۷ را می توان به منابع مختلف تاریخی، مکتوب و فرهنگی مرتبط دانست. البته نقش منابع علمی را نیز در ترویج این باور می توان دید.

1

در اساطیر یونان داستان جالبی درباره خوشه پروین یا هفت خواهر وجود دارد. ظاهراً اطلس (تیتانی که زمین را روی شانه های خود نگه داشت) هفت دختر زیبا داشت. یک روز یک شکارچی غول پیکر به نام جبار به دنبال آنها رفت. آنها این اوریون را دوست نداشتند. به همین دلیل شکارچی تصمیم می گیرد به او تجاوز کند. خواهران به آرتمیس دعا می کنند، او نیز به نوبه خود از زئوس برای نجات خواهران التماس می کند.

زئوس دختران اطلس را به ستاره تبدیل می کند و خوشه پروین را تشکیل می دهد. جبار نیز کشته می شود و صورت فلکی شکارچی را تشکیل می دهد. جالب اینجاست که صورت فلکی شکارچی همیشه در آسمان شب در حال شکار خوشه پروین دیده می شود. با این حال، باید بدانید که داستان کوشه پروین بسیار قدیمی تر از اساطیر یونان باستان است. نسخه های دیگری از این داستان را می توان در جوامع مختلف مانند بومیان آمریکا، آسیا و آفریقا مشاهده کرد، به این معنی که حدود ۱۰۰۰۰۰ سال قدمت دارد.

این داستان به خوبی نشان می دهد که مردم سعی کرده اند در مورد پدیده های اطراف خود داستان اختراع کنند. با این حال، این داستان تخیلی را نباید با یک واقعیت مشاهده شده در اخبار علمی اشتباه گرفت. واضح است که داستان دختران اطلس حس حمایت از خدایان را در روح انسان زنده می کند. این حس خوب به تعداد ستاره های اصلی خوشه پروین نیز مربوط می شود. به همین دلیل مردم به تدریج بر این باورند که عدد ۷ خوش شانسی می آورد.

در کتاب مقدس داستان هایی مانند خلقت جهان در هفت روز وجود دارد. علاوه بر این، عیسی در روز سبت هفت معجزه انجام داد و در مکاشفه یوحنا به شرح هفت کلیسا می پردازیم. در اسلام، زائران هفت بار دور کعبه طواف می کنند. در آیین هندو، فرد باید هفت مرحله را طی کند تا به روشنگری و آگاهی برسد.

تمایل انسان به یافتن ارتباط بین چیزهای مختلف

همچنین تعدادی کیس کوچک و جذاب با عدد هفت وجود دارد. چیزهایی مانند طیف نور مرئی که شامل هفت رنگ مرئی است یا هفت حالت مقیاس دیاتونیک که هر کدام دارای هفت رنگ منحصر به فرد خود هستند. در این صورت عجیب است که عده ای خیلی زود عدد ۷ را به عنوان نماد خوش شانسی معرفی کردند؟

1

شما همچنین باید این واقعیت واضح را در نظر بگیرید که مردم همیشه تمایل دارند بین غیرمنطقی ترین چیزها پیوندهای معناداری پیدا کنند. روانشناسان این نوع سوگیری را آپوفینیا یا کلیشه سازی می نامند. بر اساس این مفهوم، کسانی که به عدد خوش شانس ۷ اعتقاد دارند، هرگز باور خود را تغییر نخواهند داد. این افراد تاکید می کنند که قدرت ماورایی عدد ۷ باعث شده تا شاهد تکرار این عدد در داستان های مختلف باشیم نه اینکه داستان ها باعث قدرت عدد هفت شده اند.

باورهای علمی در مورد نقش عدد ۷ در شانس

در نهایت، شماره خوش شانس ۷ ممکن است ریشه در ریاضیات و علوم اعصاب داشته باشد. در ۷ جولای ۲۰۰۷، مجله NPR با کیت دولین از دانشگاه استنفورد در مورد جادوی عدد ۷ مصاحبه کرد. او تاکید کرد که ترفندهای ریاضی بسیار خوبی برای این عدد وجود دارد، مانند ضرب، تقسیم، مربع کردن، ریشه گرفتن و غیره. به بیان واضح تر، شانس عدد ۷ با محدودیت های شناختی افراد نیز مرتبط است. به عنوان مثال، ما فقط می توانیم هفت شی را در یک میدان دید ببینیم یا بشماریم.

1

Pitcher همچنین تحقیقاتی در زمینه پزشکی و سلامت انجام داد و نشان داد که افراد می توانند در هر زمان تنها هفت چیز را در حافظه فعال خود ذخیره کنند (البته نظرات مختلفی در مورد این تعداد وجود دارد). از نظر عصب شناختی، مغز انسان ممکن است فقط با مقادیر عدد ۷ برنامه ریزی شود و این محدودیت در داستان ها و باورهای ما آشکار می شود.

طبیعت همچنین در برخی از لحظات مهم تاریخی عدد هفت را به انسان نشان داده است. به عنوان مثال، مجله دیسکاور بیان می کند که بابلیان باستان هفت جرم آسمانی برجسته، یعنی خورشید، ماه، عطارد، زهره، مریخ، مشتری و زحل را در نظر می گرفتند. این امر همچنین باعث شد که آنها هفته هفت روزه را اختراع کنند. این سیستم تقسیم روز هنوز استفاده می شود.

در خاتمه می توان گفت که در شانس عدد ۷ شکی نیست. زیرا توانسته هزاران سال معنای خود را حفظ کند و بدون انجام کار خاصی به نمادی مهم در زندگی میلیون ها انسان تبدیل شود. با این حال، هیچ مقاله یا تحقیق علمی نشان نمی دهد که این عدد می تواند کار خاصی برای شما انجام دهد. علاوه بر این، هیچ مورد مستندی از تأثیر یک عدد بر یک پدیده خاص وجود ندارد.

طناز السادات حسینی

طناز السادات حسینی

امیدواریم از فال خودت رازی بوده باشی و در ادامه در قسمت نظرات برامون صحت فال رو بنویسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا