ترندهای روز

راز غرق شدن یک کشتی بخار در سواحل استرالیا پس از ۱۲۰ سال آشکار شد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

در جولای ۱۹۰۴ کشتی بخار SS Nemesis که زغال سنگ را به ملبورن استرالیا می برد، پس از مواجهه با طوفان شدید ناپدید شد.

در هفته های پس از این حادثه، جسد ۳۲ خدمه و قطعات بدنه آهنی کشتی در ساحل پیدا شد، اما محل غرق شدن این کشتی ۶۰ متری همچنان در هاله ای از ابهام باقی ماند.

اکنون این کشتی بریتانیایی پس از گذشت بیش از یک قرن بالاخره پیدا شده است. بر اساس اعلام وزارت محیط زیست و میراث نیو ساوت ولز، یک موسسه متخصص در جستجوی کانتینرهای کشتی های غرق شده به طور تصادفی لاشه این کشتی را در کف دریا پیدا کرد.

در سال ۲۰۲۲، این مؤسسه که «Subsea Professional Marine» نام دارد، هنگام تلاش برای یافتن محموله مفقود شده در سواحل سیدنی، به طور تصادفی این شناور را در عمق ۱۶۰ متری آب و در فاصله ۲۵ کیلومتری از ساحل پیدا کرد.

اگرچه مقامات دولتی حدس می زدند که لاشه احتمالاً متعلق به همان کشتی بخار نمسیس است، اما این ظن تا اواخر سال ۲۰۲۳ که آژانس ملی علوم استرالیا توانست از آن عکس بگیرد، به طور رسمی تأیید نشد.

راز غرق شدن یک کشتی بخار در سواحل استرالیا پس از 120 سال فاش شد.کشتی SS Nemesis

در تصاویر به دست آمده با استفاده از دوربین های با کیفیت بالا، کشتی به شدت آسیب دیده را می توان دید که در یک دشت شنی در کف دریا افتاده است.

فیل واندنبوشه، نقشه بردار هیدروگرافی در این موسسه، گفت: “بازرسی بصری ما از غرق شده با استفاده از یک دوربین مجهز نشان داد که برخی از سازه های کلیدی کشتی هنوز دست نخورده و قابل شناسایی هستند، از جمله دو لنگر کشتی در بستر دریا.”

پس از بررسی کامل کشتی غرق شده، مقامات همچنین مشخص کردند که چه اتفاقی ممکن است برای کشتی افتاده باشد. آنها متوجه شدند که موج بزرگی در سواحل بندر ولونگونگ به کشتی برخورد کرده و کشتی به دلیل ورود آب به موتور غرق شده است.

راز غرق شدن یک کشتی بخار در سواحل استرالیا پس از 120 سال فاش شد.لنگر کشتی غرق شده در عمق ۱۶۰ متری آب

در گزارش منتشر شده آمده است: کشتی به قدری سریع غرق شد که خدمه فرصت استفاده از قایق های نجات را پیدا نکردند.

مقامات دولتی می گویند که به دنبال اعضای خانواده خدمه استرالیایی، بریتانیایی و کانادایی هستند که در کشتی ۱۳۹۳ تنی غرق شده اند. پنی شارپ، وزیر محیط زیست و میراث ایالت نیو ساوت ولز گفت: “حدود ۴۰ کودک والدین خود را در این حادثه از دست دادند و امیدوارم این کشف به خانواده قربانیان کمک کند تا از نتیجه این پرونده مطلع شوند.”

اعلام این کشف تنها یک ماه پس از آن صورت می گیرد که محققان بقایای MV Blight Star، یک کشتی باری ساحلی را که نیم قرن پیش در سواحل استرالیا غرق شد، پیدا کردند. ۱۰ خدمه قبل از غرق شدن فرار کردند، اما سه نفر قبل از رسیدن امدادگران جان باختند.

به گفته مقامات، تاکنون تنها نیمی از بیش از ۲۰۰ کشتی غرق شده در سواحل نیو ساوت ولز شناسایی شده است.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا