ترندهای روز

راز فروش خودرو‌های خیالی در گوشی ۲ جوان شیاد بود

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

جست و جوی تلفن ۲ جوان موتورسوار که با هوشیاری ماموران پلیس دستگیر شدند، ضمن افشای راز کلاهبرداری های گسترده با فروش خودروهای خیالی در فضای مجازی، دقایقی بعد با خریدار خودرو در تهران ملاقات کردند.

بدون عنوان 17

جست و جوی تلفن ۲ جوان موتورسوار که با هوشیاری ماموران پلیس دستگیر شدند، ضمن افشای راز کلاهبرداری های گسترده با فروش خودروهای خیالی در فضای مجازی، دقایقی بعد با خریدار خودرو در تهران ملاقات کردند.

جانشین رئیس پلیس خراسان رضوی روز گذشته در خصوص حادثه “آفتاب های سایبری” گفت: پلیس مشهد از مراکز پلیس سایر شهرهای کشور گزارش هایی دریافت کرده بود مبنی بر اینکه مجرمان با سوء استفاده از منافذ موجود در فضای مجازی و فروش خودرو اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کنند. از سوی دیگر با توجه به وجود چنین مواردی در مراکز پلیس مشهد دستورات ویژه ای به کلیه ماموران نیروی انتظامی در کلانتری ها و پلیس های تخصصی صادر شد تا با رصد فضای مجازی و ردیابی کارت های بانکی مجهول، مجرمان و کلاهبرداران را شناسایی کنند. پس از دریافت وجه از خریداران خودرو، گوشی های خود را خاموش می کنند و اثری از خود باقی نمی گذارند! سردار سرتیپ دوم احمد گردن افزود: تحقیقات اولیه پلیس از گزارش مال باختگان حاکی از آن بود که مجرمان فضای مجازی در شهرهای مختلف کشور سرمایه های بسیاری از شهروندان را در حالی به گروگان گرفته اند که از طرفین معامله اطلاعی نداشته اند. بهانه هایی مانند واریز سریع ودیعه در دام مجرمان افتاده است. این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: به همین دلیل ماموران پلیس با شگردهای پلیسی به شناسایی مجرمان فضای مجازی ادامه دادند تا اینکه چند روز پیش نیروهای گشت کلانتری نجفی مشهد به ۲ جوان موتورسوار در بلوار کوثر مشهد مشکوک شدند.

وی گفت: اما ماجرا از آنجا به فضای مجازی وصل شد که موتورسواران به قصد خرید کارت هدیه بانکی در اطراف یکی از پارک های مشهد توقف کردند و وارد مجموعه ای شدند که در آن دستگاه های خودپرداز وجود داشت. دستگیری متهمان خاطرنشان کرد: موتورسواران همچنان مشغول خرید کارت هدیه بودند که ناگهان در محاصره عوامل انتظامی قرار گرفتند و شروع به تناقض با سوالات خود کردند. از سوی دیگر، با کشف ۶ کارت بانکی به هویت افراد ناشناس، تعداد زیادی کارت هدیه بانکی و ۴ دستگاه گوشی تلفن همراه از متهم، فرضیه کلاهبرداری در فضای مجازی نیز تقویت و ۲ جوان موتورسوار به ق. مرکز اجرای قانون وی افزود: در حالی که متهمان برای فرار از مجازات مشغول نقل داستان های ساختگی بودند، تلفن یکی از آنها مدام زنگ می خورد و متهمان از پاسخگویی به تلفن خود طفره می رفتند. در این هنگام یکی از مأموران مراقبت از او خواست که بلندگو را روشن کند و به تماس گیرنده آن سوی خط پاسخ دهد، اما به محض فشردن کلید پاسخ توسط متهم، فردی در آن سوی خط گفت: ودیعه خرید پژو ۲۰۶ کارت را به صورت کارتی پرداخت کرده ام. و حالا در خیابان اکباتان (تهران) منتظرم!

جانشین رئیس پلیس خراسان رضوی تاکید کرد: با این تماس تلفنی ماجرای کلاهبرداری فاش شد و مشخص شد این مجرمان همان افراد تحت تعقیب در شهرهای مختلف کشور هستند که از مردم کلاهبرداری می کنند، لذا با هماهنگی قضایی تحقیقات انجام شد. وارد فاز جدیدی شد این اتفاق افتاد که بررسی گوشی ها زوایای دیگری از شگرد متهم را آشکار کرد.

سردار سرتیپ دوم احمد گردان به وجود تصاویر فراوانی از آگهی های فروش خودرو در گوشی متهمان اشاره کرد و گفت: با به دست آمدن این اسناد که نشان از فروش موهومی خودروهای پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷ دارد.پراید هاچ بک و پانوراما حکایت داشتند، حساب ها و کارت های بانکی در دست متهمان بررسی شد که حکایت از کلاهبرداری های گسترده آنها در فضای مجازی داشت.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: بررسی های اولیه حاکی از آن است که ۲ متهم که قرار بود دقایقی بعد در تهران حاضر شوند، طی ۳ ماه گذشته ۱۰۸ تراکنش بانکی بین ۵ تا ۳۰ میلیون تومان از شهرهای تهران، کرج داشته اند. ، و گرگان. و اصفهان به حساب آنها واریز شده است. وی گفت: با این سرنخ های مهم، تحقیقات ویژه برای کشف کلاهبرداری «اجنه فضای مجازی» در مشهد ادامه دارد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی در پایان به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان قبل از مشاهده کالا و اطمینان از کامل بودن تراکنش، مبلغی را پرداخت نکنند و حتما گزینه های پرداخت مطمئن را در نظر داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا