ورزشی

رامین اینجا جام ملت هاست، آسیایی باش

خبر غم انگیزی که در دقایق پایانی نیمه اول بازی ایران و امارات در سومین بازی مرحله گروهی شاهد بودیم، سرانجام رنگ واقعیت به خود گرفت و معاونت رسانه ای تیم ملی خبر داد. پایان جام برای صادق محرمی به این ترتیب: «پس از بررسی های تکمیلی کادر پزشکی تیم ملی فوتبال، بازیکن صادق محرمی تیم ملی ایران وی ادامه رقابت های جام ملت های آسیا را به دلیل مصدومیت از ناحیه رباط زانوی چپ از دست داد.
با این توصیف حالا رامین رضاییان که پیش از دیدار مقابل امارات رقابت بسیار فشرده و داغی با صادق محرمی داشت، حالا بدون رقیب به گزینه اول امیر قلانوی برای پرکردن سمت راست خط دفاعی تبدیل شده است و این رامین رضاییان در مسابقات جام ملت ها بر عهده دارد. آسیا را دو برابر خواهد کرد. می توان ادعا کرد که حالا اگر ایران بخواهد در قطر اتفاقی تاریخی رقم بزند، مهم ترین ۴ بازی دوران حرفه ای او با پیراهن تیم ملی مقابل شماره ۲۳ فوتبال ایران است.
این مسئله ایجاب می کند رامین رضاییان تا با مسئولیت بالا در مسابقات باقی مانده تیم ملی شرکت کنیم. او برای انجام موفقیت آمیز این مسئولیت سنگین باید متمرکز، متمرکز و بدون اشتباه باشد و همان نسخه ای از خود را نشان دهد که در تیم طلای پوشان اصفهانی پس از جدایی از ارتش سرخ نشان داد.

البته در شرایط فعلی تیم ملی به نسخه آسیایی رامین رضاییان نیاز دارد که کاملا به استراتژی تیمی پایبند بود و بدون ترس فرارهای همیشگی اش دیده نمی شد تا تیم های حریف از فضا نهایت استفاده را ببرند. پشت سر او ایجاد شده است. این اتفاق در بازی با امارات افتاد و آنها با فضایی که در کانال دفاعی راست ایران ایجاد شد، تنها گل خود را به ثمر رساندند. رامین در بازی های حساس پیش رو نباید اجازه دهد این اتفاق دوباره بیفتد و باید انجام وظایف دفاعی را نسبت به حمله به زمین حریف که مورد علاقه اوست، در اولویت قرار دهد.

قابل تامل است که اگر تیم ملی بتواند در مرحله یک هشتم نهایی همانطور که انتظار می رود سوریه را شکست دهد، در مرحله بعد شاید مهم ترین و سخت ترین بازی خود را مقابل کره جنوبی یا ژاپن داشته باشد. جایی که ستاره هایی چون مینامینو و سون که مهره های کلیدی فعلی تاتنهام و موناکو هستند، منتظر مدافع راست تیم ملی فوتبال ایران خواهند بود.
در این شرایط شاید بهتر باشد رامین رضاییان به نحوه عملکرد مارچلو لیپی در روزهای ابتدایی حضورش در یوونتوس توجه کند. لیپی سرمربی که به عنوان یکی از بزرگترین مربیان تاریخ فوتبال جهان شناخته می شود، در آن زمان در تمرینات یوونتوس قوانین سختگیرانه ای برای حفظ فاصله بین خط دفاع، هافبک و خط حمله تیمش داشت و طناب به آن وصل کرده بود. بازیکنان به گونه ای که نتوانند از خط عبور کنند. حرکتی که برای هجوم آنها در نظر گرفته شده است و این چیزی است که تیم ملی در برابر حریفان اصلی خود برای موفقیت در جام ملت ها به آن نیاز دارد.

1982609

البته امیر قلعه نویی قبل از اعزام تیم به قطر تصمیم هوشمندانه ای گرفت و حالا می تواند به انتخاب آریا یوسفی و انتخاب حسین نژاد افتخار کند. آریا یوسفی از فصل گذشته تا پایان لیگ بیست و سوم بارها در سمت راست خط دفاعی طلایی پوشان اصفهانی به میدان رفته و حالا با پایان جام حذفی برای صادق محرمی، گزینه اول جانشینی رامین رضاییان خواهد بود. . علاوه بر این، سامان قدوس نیز در دسترس خواهد بود، اما بعید است کادر فنی تیم ملی از قدرت بازی سازی این بازیکن که در این فصل در برنتفورد در پست دفاع راست بازی می کرد غافل شود و بتواند جایگزین دیگری برای رضاییان باشد.
ملی پوشان اکنون مرحله گروهی جام ملت های آسیا را پشت سر گذاشته اند و در حالی که شرایط برابر امارات امیدوارکننده بود، حالا مصدومیت بازیکن مفید این تیم کادر فنی تیم ملی را به چالش کشیده است. آنها باید در بازی با سوریه بدون صادق محرمی تمرین کنند و بهترین انتخاب را برای پرکردن جای این بازیکن داشته باشند. این انتخاب رامین رضاییان قبل از شروع مسابقات و در رقابت فشرده دو مدافع باتجربه تیم ملی بود و حالا نداشتن رقیب کار مدافعان سپاهان را در این فصل بسیار سخت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا