فناوری

رانندگی از راه دور؛ فناوری جدید BMW خبرساز شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

BMW در حال کار بر روی فناوری جدیدی است که کنترل از راه دور خودرو را امکان پذیر می کند.

در حال حاضر فناوری خودران در مرکز توجه خودروسازان مختلف قرار دارد تا به اشکال مختلف در محصولات مختلف ارائه شود، اما ظاهرا ب ام و متفاوت فکر می کند.

در نمایشگاه CES 2024، این خودروساز آلمانی سیستمی را برای رانندگی از راه دور وسایل نقلیه به نمایش گذاشت. BMW از این فناوری به عنوان سیستم پارک از راه دور یاد می کند، اما می تواند کاربردهای دیگری نیز داشته باشد.

طبق بیانیه رسمی، سناریوی BMW برای فناوری مذکور این است که مشتریان ابتدا خودروهای خود را در یک منطقه از پیش تعیین شده پارک کنند. با فشردن یک دکمه روی اپلیکیشن موبایل، دستیار انسان کنترل خودرو را از راه دور در دست می گیرد.

یک اپراتور کنترل از راه دور در فضایی شبیه اتاق بازی با فرمان و مانیتورهای مختلف که وسایل نقلیه BMW را در نمایشگاه CES کنترل می‌کرد، مستقر بود، اما ب‌ام‌و ادعا می‌کند که این سیستم می‌تواند در فواصل دورتر کار کند.

یکی از مزیت های مدل مفهومی BMW این است که کاملاً با فناوری های موجود سازگار است. کنترل از راه دور خودرو به مجموعه ای از دوربین های روی برد متصل می شود و فقط به سیگنال بی سیم قوی نیاز دارد.

در حالی که ایده BMW هنوز در مرحله آزمایش در پیست است و تا تجاری سازی فاصله زیادی دارد، این فناوری می تواند در مکان هایی مانند پارکینگ هایی که سیستم های خودران نمی توانند کار کنند استفاده شود.

دستیار پارک انسانی از راه دور حتی می تواند به یک شغل جدید تبدیل شود. شخصی پشت سیستم می نشیند و درخواست جابجایی خودرو را از مناطق مختلف دریافت می کند.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا