ترندهای روز

رانندگی تحت تاثیر مصرف گل و دیگر مواد مخدر چقدر جریمه دارد؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

بر اساس اعلام محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری از سوم تیرماه سال جاری میزان جرایم رانندگی پس از سال ها افزایش یافته و کارشناسان تصادفات امیدوارند با این مبالغ جدید از آمار قربانیان تصادفات کاسته شود.

بر اساس نرخ جدید جرایم راهنمایی و رانندگی، جریمه تخلف «رانندگی غیرمجاز و مصرف مواد روانگردان یا تریاک» در تمامی کلانشهرها، مراکز استان ها، جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری- صنعتی، سایر شهرها و روستاها به میزان قابل توجهی تعیین شده است. یک میلیون. و ۵۰۰ هزار تومان است. برای این کد جریمه محل وقوع جرم مهم نیست و میزان جریمه متغیر نیست.

جریمه رانندگی تحت تاثیر گل و مواد مخدر چقدر است؟

این در حالی است که در گذشته این دو کد جریمه در یک کد ترکیب می شد و «رانندگی در حالت مستی و مصرف مواد مخدر یا مواد افیونی روانگردان» تنها ۴۰۰ هزار تومان جریمه در پی داشت.

مواد مخدر مانند ماری جوانا، گل، حشیش، قارچ های توهم زا و… و همچنین شیشه، هروئین، تریاک و انواع دیگر مواد افیونی از جمله اقلامی هستند که جزو مواد مخدر و روانگردان محسوب می شوند و مشمول این قانون مجازات می شوند.

می توان گفت یکی از بالاترین مبالغ در نظر گرفته شده برای جرایم جدید رانندگی مربوط به همین موضوع است. همچنین رانندگی تحت تاثیر مواد مخدر از جمله تخلفاتی است که می تواند منجر به توقیف خودرو، تشکیل پرونده قضایی و سایر مجازات های قانونی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا