اخبار اقتصاد ایران

راهبرد جدید همکاری مناطق آزاد در قالب 10 برنامه کاری مشترک تعیین شد

در دیدار مشاور رئیس جمهور با معاونان اقتصادی مناطق آزاد:

حجت اله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور در حاشیه دومین نمایشگاه ویژه اوراسیا گفت: بازاریابی مشترک بین مناطق آزاد در زمینه های درآمدی، سرمایه گذاری، صادرات لجستیکی در کشورها و بازارهای هدف اولین بخش از موارد فوق الذکر است. شبکه.

ایران تحلیل، در حاشیه دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا حجت اله عبدالمالکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در قالب نشست تخصصی به میزبانی غرفه منطقه آزاد انزلی با معاونان اقتصادی و سرمایه گذاری مناطق آزاد ده محور جدید. وی همکاری مشترک مناطق آزاد را در زمینه های اقتصادی و سرمایه گذاری برشمرد.

وی عنوان راهبرد جدید را شبکه سازی با همکاری معاونان اقتصادی مناطق آزاد عنوان کرد و در خصوص سازوکار و نحوه ایجاد و راه اندازی این شبکه اظهار داشت: بازاریابی مشترک بین مناطق آزاد در زمینه ها. درآمد، سرمایه گذاری، صادرات لجستیک در کشورها و بازارهای هدف. اولین قسمت از شبکه مذکور است.

مشاور رئیس جمهور تصویب طرح جامع لجستیک و صادرات مجدد مناطق آزاد با استفاده از ظرفیت های حمل و نقل ترکیبی و ترانزیت بین مناطق را جزء دوم این برنامه کاری مشترک خواند و افزود: محور سوم استفاده از ظرفیت سازمان ها و موافقت نامه های بین المللی مانند اتحادیه اقتصادی اوراسیا. ، شانگهای، بریکس، اکو و…

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مزایا و ویژگی های متمایز مناطق آزاد را شناسایی و به یکدیگر برای بهره گیری از مزیت های نسبی هر منطقه در ساختار شبکه معرفی کرد و گفت: محور پنجم استفاده از مدل کالاهای همراه مسافر با هدف حداکثرسازی درآمد سازمان های مناطق آزاد و محور ششم نیز شرکت در نمایشگاه ها و رویدادهای تجاری داخلی و بین المللی برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری آزادگان است. مناطق در راستای ادامه مسیر طی شده در سال جاری.

عبدالمالکی از هفتمین محور تعیین زنجیره تامین کالا بین مناطق آزاد به گونه ای خبر داد که کالاها در شبکه همکاری مبادله، فروش یا عرضه شوند و افزود: استفاده از طرح یک کمربند یک راه چین با محوریت مناطق آزاد، تعیین شبکه جامع گردشگری مناطق آزاد و ویژه برای ترسیم منافع و اهداف مشترک جزء هشتم و نهم این طرح است و همکاری های پولی، بانکی و مالی در قالب تهیه نامه همکاری به ترتیب تامین مالی پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری بخش دهم این سازوکار است.

مشاور رئیس جمهور محورهای پیشنهادی ده گانه را سرلوحه برنامه ها و اقدامات اجرایی معاونت اقتصادی و سایر معاونان مناطق آزاد برشمرد و خواستار تشکیل جلسات کاری مشترک ماهانه بین معاونان اقتصادی و سرمایه گذاری مناطق آزاد شد. .

لازم به ذکر است در این جلسه هر یک از معاونین مناطق آزاد به بیان نقطه نظرات خود در خصوص موضوعات مطروحه از سوی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا