اخبار اقتصاد ایران

راهنمای جامع درباره دستگاههای بسته بندی اتوماتیک و کاربرد آن ها در صنعت

ماشین آلات بسته بندی اتوماتیک را می توان به ماشین آلات بسته بندی پودری، مایع و گرانول طبقه بندی کرد.

در این سال ها صنعت بسته بندی توانسته در طراحی و تولید ماشین آلات پیشرفت چشمگیری داشته باشد و همین امر باعث شده تا شرکت های زیادی در زمینه تولید مواد غذایی و دارویی از این نوع دستگاه ها استفاده کنند. امروزه دستگاه های بسته بندی اتوماتیک جزء لاینفک کارخانجات مواد غذایی و دارویی هستند که توانسته اند جایگاه ویژه ای در تولید داشته باشند. در گذشته بسیاری از محصولات به صورت عمده به فروش می رسید که باعث ایجاد مشکلات زیادی برای مصرف کنندگان و تولیدکنندگان می شد. استفاده از دستگاه های بسته بندی امروزه توانسته است میزان تولید مواد را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و باعث رشد تولید و البته رعایت نکات بهداشتی در ارائه محصولات شود. شرکت های زیادی در زمینه طراحی و ساخت دستگاه های بسته بندی فعال هستند که با استفاده از تکنولوژی روز و سیستم های کامپیوتری و البته قطعات مکانیکی و پنوماتیکی اقدام به ساخت دستگاه های مختلف و کاربردی در زمینه بسته بندی می کنند که می تواند باعث کسب و کار شود. و البته، ایجاد یک کسب و کار. در این مقاله سعی می کنیم دستگاه های بسته بندی اتوماتیک را به شما معرفی کنیم و کاربرد آنها را در صنایع توضیح دهیم تا در صورت نیاز بتوانید از این نوع ماشین آلات استفاده کنید. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

دستگاه بسته بندی اتوماتیک چیست؟

دستگاه بسته بندی اتوماتیک در واقع به انواع دستگاه های بسته بندی اطلاق می شود که بدون دخالت دست و نیروی انسانی و با استفاده از نیروی الکتریکی و مکانیکی با سرعت و دقت بالا قادر به انجام عملیات بسته بندی هستند. این نوع دستگاه ها در انواع مختلفی طراحی و ساخته می شوند که هر کدام قادر به بسته بندی محصولات خاصی در اندازه ها و اشکال مختلف می باشند. دستگاه های بسته بندی اتوماتیک می توانند انواع مواد پودری، مایع و گرانولی را با سرعت و دقت بالا بسته بندی کنند. استفاده از دستگاه های بسته بندی اتوماتیک می تواند علاوه بر افزایش تولید و کاهش هزینه های تولید، باعث کاهش خطاهای انسانی در حین کار و کاهش ضایعات محصول در عملیات بسته بندی شود. همه این موارد باعث شده کارخانه های بزرگ و کوچک از دستگاه های بسته بندی اتوماتیک استفاده کنند.

انواع دستگاه های بسته بندی اتوماتیک

ماشین آلات بسته بندی اتوماتیک را می توان از چند دیدگاه طبقه بندی کرد. در این مقاله سعی می کنیم این دستگاه ها را با توجه به نوع متریال به دسته های مختلفی تقسیم کنیم. ماشین آلات بسته بندی اتوماتیک را می توان به ماشین آلات بسته بندی پودری، مایع و گرانولی طبقه بندی کرد که هر کدام دارای ماشین آلات متنوعی هستند که قابلیت های خاصی دارند. به عنوان مثال دستگاه های بسته بندی ساشه در دستگاه های ساشه مایع، پودری و گرانولی تولید می شوند که هر کدام قادر به بسته بندی محصولات مختلف در بسته بندی های زیبا و شکیل هستند. این نوع دستگاه ها با استفاده از برق تک فاز و سه فاز و هوش مصنوعی و برنامه های کامپیوتری قادرند هر نوع محصولی را با دقت بالایی بسته بندی کنند. در ادامه به توضیح چند مدل از این دستگاه ها می پردازیم.

دستگاه کیسه پرکن

دستگاه کیسه پرکن یا دستگاه بسته بندی تک توزین یکی از انواع دستگاه های بسته بندی برای بسته بندی کیسه های بزرگ و کارتن های تا وزن ۵۰ کیلوگرم می باشد. از این نوع دستگاه برای بسته بندی محصولاتی مانند برنج، گندم، غلات، گچ و … استفاده می شود و هر یک از این مواد را می توان با استفاده از این دستگاه بسته بندی کرد. دستگاه کیسه پرکن یک دستگاه بسته بندی از نوع توزین است که به صورت نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک طراحی و ساخته می شود. این دستگاه قادر است با دستور اپراتور موادی از وزن ۱ تا ۵۰ کیلوگرم را بسته بندی کند. میزان تولید و سرعت بسته بندی در این دستگاه بسته به وزن مورد نظر برای بسته بندی و نوع محصول کاملا متغیر بوده و تعداد آن بین ۲ تا ۱۰ کیسه در دقیقه می باشد.

دستگاه بسته بندی توزین

دستگاه های بسته بندی توزین که نمونه آن در بالا ذکر شد برای بسته بندی محصولات گرانولی استفاده می شود. مدل تک توزین آن در صورت نیاز برای بسته بندی پودری و گرانولی قابل تغییر است اما در مدل های تمام اتوماتیک این نوع دستگاه های بسته بندی توزین قادر به بسته بندی محصولات گرانولی مانند حبوبات، حبوبات، شکر، شکر و … می باشند. دستگاه های موجود در بازار با نام دستگاه بسته بندی حبوبات نیز شناخته شده است. با افزایش مقدار وزن، سرعت بسته بندی نیز افزایش می یابد. به عنوان مثال در دستگاه های بسته بندی ۴ توزین سرعت بسته بندی برای وزن های ۹۰۰ گرمی حدود ۱۵ تا ۲۵ بسته در دقیقه است. دستگاه های بسته بندی توزین یکی از انواع دستگاه های بسته بندی پرکاربرد در صنایع غذایی و شیمیایی می باشد.

دستگاه بسته بندی پودر

دستگاه های بسته بندی پودری از جمله انواع دستگاه های بسته بندی در صنایع غذایی و دارویی هستند که با استفاده از تکنولوژی خاص خود قادر به بسته بندی هر نوع ماده پودری در وزن های مختلف می باشند. این نوع دستگاه ها با دستگاه های توزین و بسته بندی گرانولی به صورت جزئی متفاوت هستند و به همین دلیل است که نمی توان هم مواد پودری و هم دانه ای و مایع را با یک دستگاه بسته بندی کرد. محصولات پودری را می توان آرد، گچ، مواد شیمیایی پودر و … دانست که هر کدام حالت های متفاوتی دارند اما با استفاده از این دستگاه قابل بسته بندی هستند. دستگاه های بسته بندی پودری قادر به بسته بندی مواد پودری در بسته بندی های ۲ گرم تا ۵۰ کیلوگرمی می باشند. البته بسته به وزن مخصوص ممکن است نوع دستگاه تغییر کند. این نوع دستگاه ها در صنایع غذایی و دارویی کاربرد فراوانی دارند.

بررسی و خرید ماشین آلات بسته بندی

بهترین راه برای بررسی و خرید دستگاه های بسته بندی اینترنت و فضای مجازی است که می تواند اطلاعات بسیار خوبی در زمینه دستگاه های بسته بندی در اختیار شما قرار دهد. سایت هایی مانند فامکو و بامک می توانند گزینه مناسبی در این زمینه باشند. پس از دریافت اطلاعات کافی می توانید با مراجعه به درب کارخانه دستگاه مورد نظر را از نزدیک مشاهده کرده و با عملکرد آن آشنا شوید. بسیاری از شرکت ها دوست دارند ماشین البرز در کرج با سابقه طولانی و قابل اعتماد در زمینه طراحی و ساخت ماشین آلات بسته بندی می تواند گزینه بسیار مناسبی برای خرید دستگاه بسته بندی باشد. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات درستی در زمینه ماشین آلات بسته بندی در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم. خوشحال می شویم اگر نظرات خود را در این زمینه در انتهای این مقاله با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا