اخبار اقتصاد ایران

راهنمای خرید آجر برای ساختمان و نما

راهنمای خرید آجر نما باید به بررسی ویژگی های ظاهری آجرها با توجه به عدم وجود گودی و سوراخ، صافی سطح و زبری مناسب اختصاص یابد.

با یک انتخاب صحیح و اصولی می توانید نماهای آجری را انتخاب کنید که علاوه بر کیفیت بالا ظاهری بسیار مناسب و ایده آل دارند. در واقع آشنایی با تست های مهم ذکر شده در این مقاله به شما کمک می کند تا آجرهای با کیفیت و اصل را با قیمت مناسب خریداری کنید.

اجرای این تست ها به ابزار و تجهیزات خاصی برای اجرا نیاز ندارد. از آنجایی که نمای آجری در بازارهای کشور با تقاضای بالایی روبرو بوده است، این محصول به وفور یافت می شود. مهم این است که دانش کافی در این زمینه داشته باشید راهنمای خرید آجر به راحتی می توانید نمای آجری را انتخاب کنید. همچنین خرید از مراکز معتبر هیچ گونه نگرانی از بابت کیفیت نما آجری برای مشتریان باقی نمی گذارد.

راهنمای خرید آجر ساختمان و نما: بررسی نکات مهم

برای گرفتن بهترین نتیجه از خرید آجارنما، لازم است با راهنمای خرید این محصول آشنا شوید. امروزه برای این منظور انجام آزمایشات و آزمایشات لازم است تا محصولی با کیفیت و مناسب انتخاب شود. این تست ها به شما کمک می کند تا آجری با کیفیت انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده کند. در ادامه با چند نکته مهم برای شناسایی نمای آجری مرغوب آشنا می شویم. این اطلاعات ضروری است تا بتوانید بهترین نتیجه را از خرید خود بگیرید و از زیبایی و کیفیت ساختمان خود لذت ببرید.

۱. اندازه و انحنای صورت آجری را آزمایش کنید:

از نشانه های کیفیت آجر می توان به ظاهر مکعبی شکل بدون خمش اشاره کرد. نمای آجری با کیفیت دارای سطح صاف و بدون تاب برداشتن است. وجود خم در آجر نما نشان دهنده پخت در دمای پایین است که به آجر پخته نشده معروف است. همچنین مهم است که قطعات آجر پلاک را بررسی کنید. اگر اندازه آجرها از نظر طول، عرض و ارتفاع یکسان باشد، این نشان دهنده کیفیت آجر است.

لبه های عمودی یا ۹۰ درجه نیز نشان دهنده کیفیت یک نمای آجری است. با این نکات می توانید با اطمینان نماهای آجری با کیفیت و زیبا را خریداری کنید. ما ابتدا قبل از خرید توصیه می کنیم قیمت روز آجر بررسی کنید تا با توجه به بودجه خود خرید کنید.

۲. تست مقاومت حرارتی:

یکی از نکات حیاتی در راهنمای خرید آجر، انجام تست مقاومت حرارتی است. آجرهای غیر قابل احتراق با کیفیت، مقاومت بالایی در برابر ذوب شدن و سوختن در مواقع آتش سوزی دارند. این آجرها در برابر حرارت تغییر شکل و فرم نمی دهند و تا ۱۴۰۰ درجه سانتیگراد گرما را تحمل می کنند. انتخاب نماهای آجری با کیفیت به شما این اطمینان را می دهد که نمای ساختمان شما در برابر آتش آسیب نمی بیند.

این نماهای آجری با ایجاد امنیت و ایمنی بیشتر، انتخابی ایده آل برای ساختمان های مقاوم و مقاوم در برابر حرارت است. اگر قصد اجرا دارید نمای آجری سنتی برای ساختار خود، حتما قبل از خرید این آزمایش را روی آجرهای انتخابی انجام دهید.

۳. انتخاب آجرکاری با کیفیت بر اساس آزمون جذب آب

در این قسمت با تست دیگری در راهنمای خرید آجر آشنا می شویم. درصد جذب آب نیز نکته مهمی است که نشان دهنده کیفیت آجر است. برای بررسی این موضوع یک تکه آجر را به مدت ۲۴ ساعت در آب قرار دهید و سپس وزن آجر خشک و آجر خیس را اندازه بگیرید. مقدار جذب آب آجرهای نسوز را با استفاده از فرمول محاسبه کنید. درصد کمتر جذب آب نشان دهنده کیفیت بالا است.

آجرهای مرغوب دارای درصد جذب آب کمتر از ۱۵ تا ۲۰ درصد هستند. آجرهای با خاصیت مکش حدود ۱۵ درصد دارند که باعث می شود ملات به آجر نچسبد و خاصیت مکش مطلوبی داشته باشد. خاصیت مکش بالا باعث جذب آب زیادی توسط ملات می شود و به طور کلی باعث کاهش کیفیت آجر می شود. بنابراین درصد جذب آب در محدوده ۲۰-۱۵ درصد نشان دهنده کیفیت پایین آجر است.

برای گروهی از افرادی که از آجر قزاق برای نما استفاده می کنند نیز توصیه می شود از این تست برای کیفیت آجر انتخابی خود استفاده کنند. اگر نمی دانید آجر قزاق چیست؟ بهتر است بگوییم این آجر یکی از انواع آجر نمای ساختمان است که با دست ساخته می شود.

۴. تست عدم ترک و ضد شوره نمای آجر نسوز

در راهنمای خرید آجر تست عدم ترک و شکستگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این تست نیاز به ابزار خاصی ندارد و می توانید با مشاهده آجرها با چشم غیرمسلح از عدم وجود شکستگی و ترک بر روی سطح آجرهای با کیفیت مطمئن شوید. در صورت وجود ترک، ممکن است ناشی از بارگذاری نامناسب باشد، اما در بسیاری از موارد آجرهای با کیفیت بدون هیچ گونه ترک و شکستگی هستند.

برای اطمینان از کیفیت بالای آجرهای نسوز می توان از تست ضد شوره سر استفاده کرد. برای این منظور آجر را یک شبانه روز در ظرف آب قرار دهید و سپس آن را از آب خارج کنید تا کاملا خشک شود. اگر یک لایه خاکستری یا سفید روی آجر تشکیل شود، این نشان دهنده وجود قلیایی یا فلس در آجر است. حداکثر ۱۰ درصد رسوب در آجر قابل قبول است اما اگر این مقدار بیشتر از ۲۰ درصد باشد نشان دهنده کیفیت پایین آجر است.

۵. تست استحکام روشی مناسب برای انتخاب آجرهای با کیفیت است

در راهنمای خرید آجرنما تست استحکام یکی از روش های مهمی است که مورد توجه قرار گرفته است. برای انجام این آزمایش آجری شکسته شده و در صورت وجود فضای خالی در داخل آن نشان دهنده بی کیفیتی آجر است. این موضوع نشان دهنده نقص در مرحله تراکم آجرها است و به آنها آجر توخالی می گویند. این آجرها در زمستان و یخبندان به دلیل کیفیت پایین ترک خورده و می شکنند.

آزمایش ضربه زدن دو آجر به یکدیگر نیز روش مهمی برای آزمایش پر بودن آجر است. اگر صدای بوم شنیده شود، نشان دهنده آجر بی کیفیت است. همچنین زنگ و صدای یکنواخت نشان دهنده کیفیت بالا، استحکام و جذب آب مناسب آجر است. این صدا نشان دهنده استحکام، استحکام و کیفیت برتر آجر است.

راهنمای خرید آجر نما بر اساس ظاهر

در راهنمای خرید آجر بررسی ظاهر آجر یکی از نکات حیاتی محسوب می شود. آجرهای مرغوب باید بدون سوراخ یا سوراخ روی سطح خود باشند. این آجرها دارای سطح صاف، آجری شکل با کمی زبری هستند و زبری آن باید همسطح و صاف باشد.

وجود این ناهمواری ها به نوعی به نصب آجر در نمای ساختمان کمک می کند. اما باید توجه داشت که ناهمواری های زیاد روی نماهای آجری نشان از کیفیت پایین آنها دارد. با انجام تست های ذکر شده و با توجه به راهنمای خرید آجارنما می توانید بهترین محصول را انتخاب و خریداری کنید که زیبایی و استحکام نمای ساختمان خود را به دلیل صافی و کیفیت بالا تضمین می کند.

حرف پایانی

راهنمای خرید آجر نما باید به بررسی ویژگی های ظاهری آجرها با توجه به عدم وجود گودی و سوراخ، صافی سطح و زبری مناسب اختصاص یابد. آجرهای با کیفیت باید شکل آجری با تراز و زبری صاف داشته باشند. زبری بیش از حد نشان دهنده کیفیت پایین است. تست هایی مانند چاق بودن، بدون ترک و شکستگی و تست های ضد شوره نیز حیاتی هستند. با رعایت این راهنما و انجام تست های مناسب می توانید نمای آجری با بهترین کیفیت، زیبا و بادوام را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا