اخبار اقتصاد ایران

راهنمای خرید لاستیک دولتی | با این ۲ روش مستقیم می توانید به راحتی لاستیک دولتی بخرید+ جزئیات

با توجه به شکایت از ازدحام در صف خرید لاستیک های دولتی؛

متقاضیان می توانند لاستیک های دولتی را از دو طریق خریداری کنند. راه اول این است که برخی از کارخانه ها مانند کرتیره، برز و یزدتایر دارای سایت فروش هستند و متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت این کارخانه ها نسبت به ثبت نام و خرید لاستیک اقدام کنند. راه دوم مراجعه حضوری به نمایندگان شهر محل سکونت است.

افق میهن به نقل از همشهری آنلاین، در حالی که گزارش ها حاکی از کندی ثبت نام و خرید اینترنتی لاستیک دولتی از طریق سامانه جامع بازرگانی است و برخی متقاضیان از سپری کردن ساعت ها در صف خرید لاستیک گلایه دارند، وزیر سکوت کرد. . : فروشندگان لاستیک مجاز به ثبت نام غیر حضوری متقاضیان هستند و نیازی به اتصال سیستم نیست. بلکه حتی در زمان خاموش بودن سیستم نیز می توانند مدارک را از مشتری دریافت کنند و بعدا اپراتور یا فروشنده روند خرید را ادامه داده و اسناد را در سامانه ثبت می کنند. وی همچنین تاکید کرد که اگر عرضه کننده این گونه رفتار نکند مصداق تخلف است و قصد ایجاد صف دارد.

خرید لاستیک به ۲ روش

در حال حاضر اختلاف قیمت لاستیک دولتی با بازار آزاد زیاد است و به همین دلیل افراد زیادی به دنبال خرید لاستیک دولتی هستند. رصد بازار نشان می دهد که تفاوت قیمت دولتی لاستیک سایزهای محبوب یعنی سایز ۱۳ و ۱۴ با بازار آزاد حدود ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰۰ تومان است. به عنوان مثال قیمت دولتی لاستیک سایز ۱۳ که پرمصرف ترین لاستیک است بسته به برند حدود ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ هزار تومان است اما قیمت آن در بازار آزاد حدود ۲۹۰۰۰۰۰ تا ۳۱۰۰۰۰۰ تومان است. .

مصطفی تنها سخنگوی انجمن تایر در پاسخ به این سوال که متقاضیان چگونه می توانند لاستیک دولتی تهیه کنند؟ وی به همشهری می گوید: متقاضیان می توانند لاستیک های دولتی را از دو طریق خریداری کنند؛ راه اول این است که برخی از کارخانه ها مانند تایر کویر، برز و یزد تایر دارای سایت فروش هستند و متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت این کارخانه ها نسبت به ثبت نام و خرید لاستیک اقدام کنند. راه دوم مراجعه حضوری به نمایندگان شهر محل سکونت است. برای مثال متقاضیان از تهران می توانند به بازار چراغ برق یا سرچشمه مراجعه کنند. در این بازارها نمایندگان تایرسازان حضور دارند و پس از دریافت مدارک مورد نیاز و احراز هویت لاستیک به آنها می دهند.

بهتر است حضوری مراجعه کنید

یکی از مشکلات خرید اینترنتی لاستیک دولتی کندی اینترنت است که باعث سردرگمی برخی خریداران هنگام ثبت نام و خرید می شود. علیصدر افشار یکی از فروشندگان لاستیک خودرو در پاسخ به این سوال که چگونه لاستیک های دولتی را سریعتر خریداری کنیم؟ او به همشهری می گوید: خرید اینترنتی زمان بر است و گاهی ۲ ماه طول می کشد تا لاستیک به دست مشتری برسد که با توجه به پایان سال ممکن است زمان بیشتری ببرد زیرا ارسال از طریق پست زمان بیشتری می برد.

وی ادامه می دهد: بر این اساس خرید حضوری راحتتر است. بهترین وضعیت این است که متقاضیان به نمایندگی های سطح شهر خود مراجعه کنند. آدرس نمایندگی های رسمی در وب سایت کارخانه های تولیدی موجود است. در تهران علاوه بر نمایندگی های سطح شهر می توانند به بازار لاستیک بروند.

چه مدارکی لازم است؟

طبق مصوبه وزارت ایمنی، خرید لاستیک با کد ملی و شماره شاسی و موتور برای لاستیک های پرتقاضا ۱۳ و ۱۴ در سال تنها امکان پذیر است و اگر فردی بخواهد بیش از این تعداد باید به بازار آزاد برود.

اگر متقاضی خرید اینترنتی لاستیک از تولیدکنندگان داخلی هستید، باید به سایت تولیدکنندگانی مانند تایر کویر، برز و یزد تایر مراجعه کرده و کد ملی و شماره همراه خود را وارد کرده و ثبت نام کنید. پس از آن مدارک لازم شامل گرین کارت خودرو، کارت خودرو و کارت ملی را آپلود می کنید. در زمان تحویل، لاستیک های خود را به صورت حضوری یا پستی دریافت خواهید کرد.

اگر قصد مراجعه به نمایندگی های شرکت های تولیدی را دارید، باید هنگام مراجعه کارت سبز، کارت خودرو و کارت ملی خود را به همراه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا