اخبار اقتصاد ایران

راهنمای شستن تشک تخت در منزل

با رعایت چند نکته ساده می توانید تشک را به راحتی بشویید.

تشک یکی از مهم ترین لوازم برای داشتن خوابی راحت است که هر چند وقت یکبار باید تمیز شود یا در صورت لزوم تعویض شود. شستن تشک خواب از هرگونه عفونت و رشد باکتری های قارچی که باعث بیماری های پوستی می شوند جلوگیری می کند. اما برای شستن تشک تخت باید یک سری نکات و دستورالعمل ها را رعایت کرد که اگر می خواهید با آنها آشنا شوید پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

جارو کردن اولین قدم برای شستن تشک تخت است

اگر قصد شستن تشک خواب را در منزل دارید، قبل از هر اقدامی از جاروبرقی برای تمیز کردن گرد و غبار استفاده کنید. زیرا اگر هنگام شستن تشک تخت روی تخت گرد و غبار باقی بماند این گرد و غبار تبدیل به لکه می شود. از آنجایی که معمولاً یک ملحفه یا روکش روی تشک انداخته می شود، می توانید پوشش را بردارید و داخل آن قرار دهید. ماشین لباسشویی بوش اصل آلمانال جی یا سامسونگ برای تمیز کردنش.
البته قبل از شستن تشک در منزل حتما برچسب مراقبت از تشک را بررسی کنید تا از قابل شستشو بودن تشک مطمئن شوید.

نحوه شستشوی تشک راحت در خانه با استفاده از جوش شیرین

یکی از روش هایی که می تواند در شستن تشک خواب بسیار مفید باشد استفاده از جوش شیرین است. این ماده کاملا ایمن و طبیعی است که می تواند تشک تخت را به بهترین شکل ممکن شستشو دهد. در روش شستشوی تشک خواب خوب با استفاده از جوش شیرین ابتدا باید مقداری جوش شیرین روی تشک خواب بپاشید و ۳۰ دقیقه صبر کنید تا بماند سپس با جاروبرقی جوش شیرین را از روی تشک خارج کنید.
با توجه به اینکه اکثر کاربران روی تشک ملحفه یا روکش پهن می کنند، احتمال کثیف شدن تشک شما بسیار کم است. با این حال، بهتر است ملحفه های روی تشک را با دقت بیشتری بشویید. امروزه ماشین های لباسشویی پیشرفته ترین تکنولوژی ها را برای یک شستشوی ایده آل دارند و با این حساب می توانید با خرید ماشین لباسشویی ال جی که قابلیت شستشو با بخار را دارد ملحفه ها را با بهترین کیفیت شستشو دهید. اما این را در نظر داشته باشید قیمت ماشین لباسشویی کره ای اصل ال جی قابل شستشو با بخار است که برای خرید آن باید پول بیشتری خرج کنید.

استفاده از سرکه سفید در روش شستشوی تشک

استفاده از سرکه سفید می تواند یکی از بهترین راه ها برای شستن تشک راحت در خانه باشد. سرکه سفید یکی دیگر از مواد طبیعی برای نظافت است که در صورت استفاده از آن می توانید تشک نخی یا هر مدل دیگری را به خوبی بشویید. در روش شستن تشک خواب در منزل با استفاده از سرکه باید به مقدار مساوی آب و سرکه را مخلوط کنید سپس پارچه تمیزی را در محلول خیس کنید و روی تشک تخت قرار دهید و منتظر بمانید تا تشک خشک شود. توجه داشته باشید که از شستن مستقیم تشک تخت با آب خودداری کنید تا تشک خواب شما آسیب نبیند.
البته اگر از آن دسته کاربران حساسی هستید که به تمیزی سطح داخلی سایر لوازم خانگی از جمله یخچال اهمیت می دهید، مخلوط سرکه و آب می تواند بهترین پیشنهاد باشد. با این حال، اگر قصد خرید یک یخچال دوقلو، از بالا به پایین یا ساید بای ساید را دارید، برای تمیز کردن آن مشکلی نخواهید داشت. اما این را در نظر داشته باشید قیمت یخچال دوقلو بوش اصل آلمانال جی و سامسونگ و همچنین مدل های جانبی به گونه ای هستند که نیاز به صرف هزینه بیشتری دارند، به همین دلیل هر چند وقت یکبار باید تمیز شوند تا عمر دستگاه افزایش یابد.

نحوه شستشوی تشک راحت در خانه با استفاده از بخارشوی

روش های مختلفی برای شستشوی پنبه تشک وجود دارد که یکی از آنها استفاده از بخارشوی است. استفاده از بخارشوی روشی کاربردی برای تمیز کردن و ضد عفونی تشک است. در صورت استفاده از این وسیله برای شستشوی تشک خواب، مطالعه دفترچه راهنما برای تعیین میزان دقیق آب و مواد شوینده در صورت لزوم ضروری است. پس از اتمام کار می توانید تشک را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید تا خشک شود.

تمیز کردن تشک تخت با شستن روکش

طبیعتا روکش یا ملحفه ای که روی تشک خواب قرار می گیرد بیشترین میزان کثیفی را جذب می کند و هر چند وقت یکبار شستن آن می تواند تا حد زیادی از کثیف شدن تشک خواب جلوگیری کند. با توجه به این موضوع برای تمیز کردن روکش می توانید با فعال کردن برنامه شستشوی ملایم آن را از روی تخت جدا کرده و در ماشین لباسشویی قرار دهید. البته توجه داشته باشید که چرخاندن تشک از ساییدگی و کثیف شدن یک طرف تشک نیز جلوگیری می کند. بنابراین بهتر است هر چند وقت یکبار تشک خواب را بچرخانید.

جدیدترین مدل ماشین لباسشویی را با قیمت روز با ضمانت اصالت از آترین پلاس خریداری کنید

شستن یک تشک راحت در خانه ممکن است برای بسیاری از کاربران کمی سخت باشد. اما با رعایت چند نکته ساده می توانید تشک را به راحتی بشویید. البته با توجه به اینکه از روکش برای پوشش تشک استفاده می شود وجود ماشین لباسشویی با قابلیت های کاربردی در نظافت روکش و ملحفه نقش بسزایی دارد.
با این حال ما اهمیت ماشین لباسشویی در زندگی روزمره را نیز در نظر گرفته ایم و مجموعه ای از بهترین مدل های ماشین لباسشویی را در فروشگاه آترین پلاس برای مشاهده مشتریان ارائه کرده ایم. در صورت تمایل به خرید می توانید با ضمانت اصالت و سلامت، گارانتی ۱۸ ماهه، پرداخت در محل، تحویل سریع و بهترین قیمت سفارش خود را ثبت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا