ترندهای روز

راهکارهای افزایش ایمنی بدن در برابر آنفلوآنزا

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

یک متخصص ایمنی با بیان اینکه افراد مبتلا به آلرژی فصلی بیشتر در معرض ابتلا به عفونت های سینوزیت هستند، کمبود خواب، استرس و اضطراب و مصرف قند و نوشابه را از عوامل کاهش ایمنی بدن و ابتلا به بیماری های تنفسی عنوان کرد.

راه حل هایی برای افزایش ایمنی بدن در برابر آنفولانزا

بهاره فاضلی در خصوص تقویت ایمنی بدن برای مقابله با ویروس آنفولانزا و سرماخوردگی اظهار کرد: با توجه به اینکه سیستم ایمنی و سیستم عصبی بدن ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند؛ این امر باعث می شود که سیستم ایمنی بدن و سیستم عصبی بدن ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند. کسانی که استرس و نگرانی بیشتری دارند ممکن است بیشتر مستعد ابتلا به عفونت های ویروسی باشند، اما از آنجایی که ویروس ها وارد سلول می شوند، این سیستم ایمنی است که ویروس ها را از بین می برد.

تأثیر بیداری و کم خوابی بر عفونت های ویروسی

وی خاطرنشان کرد: خواب کافی در پیشگیری از بیماری های عفونی بسیار موثر است; سیستم ایمنی افراد به گونه ای سازگار شده است که حداقل فعالیت خود را از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح داشته باشد.

فاضلی اضافه کرد: در این دوران سیستم دفاعی بدن انرژی زیادی مصرف می کند و می تواند سرطان و ویروس ها را از بین ببرد، بنابراین زمانی که فرد مبتلا به آنفولانزا یا سرماخوردگی می شود، در شب بیشتر از روز اذیت می شود. بنابراین زمانی که فرد بیداری و کم خوابی را تجربه می کند، بیشتر در معرض عفونت های ویروسی قرار می گیرد.

بهترین مکمل برای بیماری های ویروسی و عفونی ویتامین C است

این متخصص ایمنی گفت: بهترین مکمل برای بیماری های ویروسی و عفونی ویتامین C است که به تمام رده های سلولی سیستم ایمنی کمک زیادی می کند. توصیه می شود هر فردی به جای نوشابه یا هر نوشیدنی دیگری از قرص های جوشان ویتامین C به صورت روزانه استفاده کند.

راه حل هایی برای افزایش ایمنی بدن در برابر آنفولانزا و سرماخوردگی

وی در خصوص اقدامات لازم برای پیشگیری از آنفولانزا و سرماخوردگی افزود: یکی دیگر از اقدامات برای پیشگیری از بیماری های ویروسی، محدود کردن مصرف شکر است. مصرف هر نوع قندی مانند شکلات یا شیرینی باعث بی قراری و بیش فعالی سیستم ایمنی می شود. مثل بچه ای که سر کلاس بیش فعال است و هیچ توجهی به درس ندارد. همچنین در فصل پاییز میوه های زیادی مانند لیمو، نارنگی و انار وجود دارد که دارای ویتامین C هستند، بنابراین مصرف روزانه میوه های پاییزی به ویژه آنهایی که ویتامین C دارند، توصیه می شود.

فاضلی ادامه داد: کاهش استرس به هر شکلی چه مدیتیشن، یوگا، احساس خوب و حتی با قرص های ضد اضطراب می تواند تا حد زیادی از ابتلا به بیماری های عفونی مانند سرماخوردگی پیشگیری کند.

وی بیان کرد: توصیه می شود افرادی که به ویژه در ساعات شلوغ از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو یا اتوبوس استفاده می کنند، استفاده از ماسک و شستن مکرر دست های خود را فراموش نکنند.

مصرف نوشابه هنگام غذا به هیچ وجه توصیه نمی شود

این ایمونولوژیست با اشاره به تغذیه افراد خاطرنشان کرد: مصرف پروتئین، کربوهیدرات و چربی های مفید مانند روغن زیتون در هر وعده غذایی به موتور سلول ها کمک می کند تا کار خود را به درستی انجام دهند.

فضلی افزود: مصرف نوشابه در هر وعده غذایی به دلیل داشتن قند زیاد توصیه نمی شود. همچنین افرادی که سیگار می‌کشند، سیگار بر جریان خون یک سری سلول‌ها و التهاب مزمن راه‌های هوایی تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: مصرف فست فودها باید در فرد محدود شود; بنابراین با توجه به سرخ شدن مکرر فست فودها در روغن باعث افزایش سطح اکسیدان ها در بدن می شود و افزایش اکسیدان ها در بدن اجازه نمی دهد که سیستم ایمنی بدن به درستی کار کند. توصیه می شود افراد تا حد امکان از غذاهای خانگی استفاده کنند.

افرادی که آلرژی فصلی دارند بیشتر در معرض بیماری های عفونی هستند

فضلی تصریح کرد: افرادی که مبتلا به آلرژی و حساسیت های فصلی هستند به دلیل التهاب مزمن در سینوس ها و مجاری تنفسی به سرعت مستعد عفونت سینوسی و یا عفونت مجاری تنفسی می شوند و از آنجایی که التهاب مزمن باعث بی تفاوتی و مبارزه با سیستم ایمنی بدن می شود، توصیه می شود. که افرادی که حساسیت دارند به خصوص در این فصول به صورت روزانه از قرص های ضد حساسیت مانند نئوتادین یا لوراتادین استفاده می کنند.

وی ادامه داد: همچنین افراد مبتلا به آسم می توانند در این فصول شبانه از قرص مونتلوکاست استفاده کنند. بنابراین اگر زمینه آلرژی افراد کنترل شود، احتمال بروز سینوزیت و عفونت های ویروسی در فرد بسیار کاهش می یابد.

فاضلی تاکید کرد: مردم به هر نحوی که می توانند استرس و اضطراب را از خود دور کنند. زیرا اگر سیستم ایمنی بدن فرد به درستی کار نکند، منجر به سرماخوردگی، آنفولانزا یا حتی بیماری های دیگری مانند سرطان می شود.

وی ادامه داد: افراد باید استرس و اضطراب خود را با قدردانی و احساس خوبی نسبت به خود مدیریت کنند، همچنین افراد باید بیداری های شبانه خود را به حداقل برسانند، بنابراین کم خوابی و وعده های غذایی در طول شب انرژی زیادی از هضم فرد می گیرد. خواهد گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا