فناوری

راهکار مقابله با پیامدهای منفی اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای چیست؟

مصطفی زارعی در گفت و گو با خبرنگار میهن تجارت با اشاره به اعتیاد کودکان و نوجوانان به بازی های رایانه ای خشن اظهار داشت: وقتی کودک در هر شرایطی به بازی های رایانه ای می پردازد در این حالت کارشناسان به آن اعتیاد می گویند. از بازی های رایانه ای استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه مشغله زیاد به بازی های رایانه ای باعث رشد زودهنگام مغز می شود، تصریح کرد: کودکان در مواجهه با این گونه بازی ها جایگزین را ایران تحلیل می کنند و پرخاشگر می شوند که البته در سنین مختلف متفاوت است.

این محقق و کارشناس سواد رسانه ای با بیان اینکه ممکن است بازی مورد استفاده کودک مناسب سن او نباشد، تصریح کرد: در صورت افزایش استفاده از بازی های رایانه ای به ویژه بازی های خشن و خطرناک کودک دچار خستگی روحی می شود. برای انجام تکالیف مدرسه

زارعی با بیان اینکه برخی در خرید یا اهدای عروسک به کودکان تناسب سنی را در نظر نمی گیرند و به همین دلیل کودکان زودتر از سن خود با برخی مسائل آشنا می شوند، تصریح کرد: بسیاری از اوقات والدین با کودکان بازی می کنند. آنها خطراتی را که کودکان یا نوجوانان را تحت تأثیر قرار می دهد به درستی درک نمی کنند و نمی دانند.

وی با اشاره به اینکه بازی های رایانه ای خشن می تواند منجر به بلوغ زودرس کودکان شود، ادامه داد: موسیقی و تصاویر گرافیکی مورد استفاده در بازی های رایانه ای نیز می تواند برای کودکان و نوجوانان نامناسب باشد و آثار منفی بر ذهن آنها بگذارد.

این پژوهشگر و کارشناس سواد رسانه ای با بیان اینکه بازی والدین با کودکان و نوجوانان می تواند یکی از راه های کاهش آسیب ها در این زمینه باشد، گفت: خانواده ها باید در زمینه بازی های رایانه ای راهنمایی و حمایت بیشتری داشته باشند تا روحیه و ذهن کودک باید بیشتر شود. رنج نبردن آسیب دیده است. .

وی با بیان اینکه اعتیاد به بازی های رایانه ای می تواند برای والدین کودکان نیز اتفاق بیفتد، تصریح کرد: قطعا همراهی والدین با فرزندان و مدیریت زمان برای استفاده از بازی های رایانه ای احتمال اعتیاد به این بازی ها و بروز آسیب های مختلف را کاهش می دهد. دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا