ارزهای دیجیتال

راه اندازی اولین صندوق ETF بیت کوین در برزیل توسط BlackRock

به گزارش ایران تحلیل:






در یک حرکت بزرگ در بازار ارزهای دیجیتال برزیل، بلک راک اولین ETF بیت کوین خود، iShares Bitcoin Trust BDR (IBIT39) را در اول مارس راه اندازی خواهد کرد.



این رویداد که قرار است در صرافی اصلی B3 برزیل برگزار شود، لحظه ای مهم در گسترش دسترسی سرمایه گذاران برزیلی به دارایی های دیجیتال است.

کارینا ساعده، مدیر بلک راک برزیل از راه اندازی این ETF به InfoMoney خبر داد. وی بر هدف ETF برای دسترسی قانونی سرمایه گذاران به بیت کوین تاکید کرد و گفت: این حرکت در راستای چشم انداز استراتژیک بلک راک برای افزایش فرصت های سرمایه گذاری دارایی دیجیتال در برزیل است. IBIT39 نتیجه سال ها تلاش بلک راک در بازار دارایی های دیجیتال است.

ساعده تاکید کرد که محصولات اخیر بلک راک در ایالات متحده و برزیل نباید به‌عنوان تأیید ماهیت رمزارزها تلقی شوند، بلکه باید به عنوان پاسخی به علاقه رو به رشد سرمایه‌گذاران به طبقه دارایی تلقی شوند. وی افزود هدف ما ارائه محصولات ایمن و شفاف به مشتریان است، هیچ توصیه ای نداریم و هیچ انتظاری در مورد آینده قیمت بیت کوین نداریم.

ویژگی ها و هزینه های ETF

iShares Bitcoin Trust BDR دارای کارمزد مدیریتی ۰.۲۵٪ است که به ۰.۱۲٪ از ۵ میلیارد دلار اولیه دارایی های تحت مدیریت (AUM) در سال اول کاهش می یابد.

فیلیپه گونزالس، مدیر محصولات ارزی و بهره در B3، نگاه دقیقی به بازار در حال ظهور ETF کریپتو در برزیل دارد. وی در مصاحبه ای توضیح داد: از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۲۱، بازار کریپتو ۱۳ ETF را فهرست کرده است که دارایی هایی به ارزش ۲.۵ میلیارد ریال را انباشته کرده اند. با وجود نوسانات دو سال گذشته، حجم معاملات در پایان سال گذشته به ۳۰ میلیون ریال در روز رسید.

اخبار ارزهای دیجیتال را در صفحه ارزهای دیجیتال ایران تحلیل بخوانید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا