بانک و بیمه

راه اندازی مرکز مبادله گام مهمی در مسیر شفافیت در بازار ارز بود

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه و محاسبات بودجه شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاران بازار گفت: راه اندازی مرکز مبادلات طلا و ارز گام مهمی در راستای تثبیت و ساماندهی بازار بود. بازار ارز.”

وی افزود: این ایده و نوآوری بانک مرکزی در ایجاد مرکز ارز در کنار حذف بازارهای غیررسمی و بازارهای فرعی فروش ارز به ساماندهی بازار ارز و شفافیت در خرید و فروش ارز کمک کرد. ارز خارجی در کشور

یکی از اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه این اقدام بانک مرکزی از تلاطم و افزایش شدید قیمت ارز در بازار جلوگیری کرد و امروز شاهد ثبات نسبی در بازار ارز کشور هستیم، اظهار داشت: این اقدام بانک مرکزی از افزایش شدید قیمت ارز در بازار جلوگیری کرد.

میرتاج الدینی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مرکز مبادلات ارزی و همچنین ایجاد حساب ارزی برای خرید ارز و اقداماتی از این دست، به شفافیت بازار ارز کمک کرد و منجر به حذف بسیاری از قمارها شد. و دلالان سود در بازار ارز.

وی افزود: در سایه این اقدامات بازار امروز به حدی از ثبات رسیده است که می تواند در برابر حوادث امنیتی منطقه و استرس های روانی ناشی از آن مقاومت کند و فضاسازی ها و فضاسازی ها به بهانه ای نمی تواند تلاطم ایجاد کند. مشکلات امنیتی در منطقه و در صورت تغییر قیمت ممکن است موقت و کوتاه مدت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا