اخبار بورس

راه اندازی واحد پلی استایرن صدف تا پایان سال

نماینده بازرگانی پترول گفت:

معاون بازرگانی «پترول» گفت: به طور کلی استراتژی پترول این است که در توسعه هر چه بیشتر زنجیره ارزش و محصولات خود نقش آفرینی کند و این موضوع را برای دستیابی به حداکثر سود اجرا کند.

عبدالرحیم قنبریان معاون بازرگانی پتروشیمی در گفتگو با افق میهن گفت: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس مسئولیت بنگاه های بزرگ و کلان کارخانه های صنعت پتروشیمی کشور را بر عهده دارد از همان ابتدا در ایجاد گروهی برای مشارکت در توسعه زنجیره ارزش بود. با این تصمیم آنها توانستند تصمیم به تاسیس شرکتی بگیرند که در بازار سرمایه فعالیت کند.

وی تصریح کرد: در پتروشیمی ارومیه واحد کریستال ملامین به جایی رسیده ایم که توانسته ایم زنجیره ارزش را در کارخانه های تولید سولفات آمونیوم، اسید کلریدریک و سولفات پتاسیم توسعه دهیم. برای اولین بار توانستیم واحد کود مرکب را با دانش، تخصص و طراحی داخلی در پتروشیمی ارومیه بسازیم و تولید کنیم. این تاسیسات هفته آینده رونمایی و به بهره برداری می رسد.

قنبریان ادامه داد: واحد «پاک» را نیز طی یک تا دو ماه آینده به بهره برداری خواهیم رساند. ما واحدی را در مجموعه لرد تعریف کرده ایم که نشان دهنده واحد یک میلیون تن آمونیاک و اوره در زنجیره ارزش در نظر گرفته شده برای توسعه و استفاده از اوره است. کارخانه ملامین کریستال با ظرفیت ۳۰۰۰۰ تن با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی. پتروشیمی ایلام یک واحد الفین و پلی اتیلن زیر نظر این شرکت و شرکت دیگری که ممکن است از محصولات پتروشیمی ایلام استفاده کند تعریف شده است. این شرکت ارغوان گستر ایلام می باشد.

معاون بازرگانی بنزین گفت: شرکت نگین سنقر کرمانشاه نیز یک شرکت متیل آمین است و امیدوار است پترول توانایی مالی برای توسعه بیشتر زنجیره ارزش داشته باشد و حتی بتوانیم داروهایی مانند متفورمین داشته باشیم.

وی افزود: یکی از بهترین دارایی ها در زنجیره استایرن واحد پلی استایرن صدف است که در مجتمع نفت منطقه عسلویه تعریف شده است. پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۴ درصد است. امیدواریم تا پایان سال به بازار عرضه شود.

قنبریان بیان کرد: در مجموع استراتژی پترول این است که علاوه بر ایجاد تسهیلات تولید در توسعه هر چه بیشتر زنجیره ارزش و محصولات آن نقش آفرینی کرده و برای رسیدن به حداکثر سودآوری این موضوع را اجرایی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا