ترندهای روز

رایج‌ترین باورهای اشتباه ۲۰ تا ۳۰ ساله‌ها

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

بسیاری از جوانان بین ۲۰ تا ۳۰ سال به دلیل هیجانات دوران جوانی و تأثیر دیگران بر رفتارشان اشتباه می کنند. این اشتباهات ممکن است در اثر ناآگاهی، تقلید و بی تجربگی رخ دهد و زندگی آنها تحت تأثیر عوامل روانی قرار گیرد. همچنین در برخی موارد عواقب جبران ناپذیری برای آنها ایجاد می کند و آینده آنها را تباه می کند تا جایی که با بالا رفتن سن متوجه اشتباهات خود می شوند و در نهایت پشیمان می شوند. ۱۲ آگوست به این معنی است که امروز به نام روز جهانی جوانان نامگذاری شده است و به همین دلیل می خواهیم در مورد رایج ترین باورهای غلط جوانان ۲۰ تا ۳۰ ساله صحبت کنیم.

۱- قرار است با ازدواج محدود شوند

برخی از جوانان بر این باورند که ازدواج برای آنها محدودیت هایی به همراه دارد. به همین دلیل از آن می گریزند و از بار آن دوری می کنند.

آنها بر این عقیده اند که با ازدواج جلوی پیشرفت و تفریحات مجردی آنها گرفته می شود و قرار است تحت کنترل همسرشان باشند. در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است. نظریه صحیح این است که با افق میهن همسر آینده مناسب افراد در زندگی محدود نمی شوند بلکه با کمک و حمایت یکدیگر می توانند در سایه آرامش و زندگی هدفمند پیشرفت و موفقیت بیشتری را برای خود و همسرشان ایجاد کنند. .

۲- به سلامتی خود اهمیت نمی دهند

یکی دیگر از باورهای غلط این است که جوانان فکر می کنند سلامتی و قدرت بازوی آنها تا پایان عمر ثابت می ماند، اما این باور اشتباه است زیرا با رسیدن به سن پیری، سلامت و تناسب اندام آنها به تدریج کاهش یافته و ضعیف می شود. بنابراین نه تنها قدر سلامتی خود را نمی دانند، بلکه با ناآگاهی آن را به خطر می اندازند. در این راستا باید از توانایی های خود در این سن که اوج توانایی آنهاست به خوبی استفاده کنند و ورزش و تغذیه سالم را در برنامه روزانه خود قرار دهند.

۳- سبک زندگی تک بعدی را هدف قرار می دهند

یکی از دلایل ناکامی جوانان در این محدوده سنی این است که فکر می کنند موفقیت و تلاش را فقط در یک زمینه یا حوزه باید ارتقا داد. اما این تفکر کاملا غیر منطقی و اشتباه است، پس راز یک زندگی خوب و موفق، تک بعدی نبودن است، به این معنا که اگر در حال مطالعه هستید، در کنار آن مهارتی را بیاموزید. اگر مشغول کار هستید، زمانی را برای اوقات فراغت و سفر خود اختصاص دهید. اگر وارد یک حوزه مورد علاقه شدید، خود را وقف آن نکنید زیرا به مرور زمان متوجه می شوید که تمام زندگی خود را وقف یک جنبه کرده اید و چیز دیگری باقی نگذاشته اید.

۴- تفریح ​​را با سرگرمی اشتباه می گیرند

جوانان در این گروه سنی به دنبال تفریح ​​و سرگرمی برای خود هستند اما گاهی اوقات این تفریحات را با شبه سرگرمی ها اشتباه می گیرند. شبه سرگرمی ها مجموعه ای از سرگرمی ها هستند که در آن فرد بی حد و حصر خود را وقف لذت های نمادین و مخربی مانند مصرف مواد مخدر، روابط نامتعارف و ناآرامی های اخلاقی می کند. در واقع این افراد تصور می کنند با زیر پا گذاشتن تعهدات و کنار گذاشتن مسئولیت های زندگی می توانند به اوج آزادی و تفریح ​​برسند اما این باور نادرست است و عواقب جبران ناپذیری را به دنبال دارد. مردم می توانند با سرگرمی های سالم زندگی خود را زنده کنند و تجربیات ارزشمندی کسب کنند.

۵- برای همه چیز عجله دارند

به جای اینکه همیشه به آینده فکر کنید، روی حال تمرکز کنید. برخی از جوانان ۲۰ ساله فکر می کنند که باید در سنین پایین به تمام اهداف زندگی خود برسند. این ایده نه تنها انرژی زیادی از آنها می گیرد، بلکه خیلی زود آنها را ناامید می کند، پس عجله نکنید و با آرامش قدم های خود را بردارید.

۶- شغل و رشته تحصیلی خود را فقط برای درآمدزایی افق میهن می کنند

بسیاری از جوانان معنا و مفهوم موفقیت در کار و تحصیل را برای رسیدن به پول و ثروت درک می کنند، به همین دلیل برای ورود به یک شغل یا رشته تحصیلی معیارهای افق میهن خود را تنها برای رسیدن به پول تعیین می کنند. تحقیقات نشان می دهد که اگر تنها به دلیل پول و درآمد شغل و رشته ای را افق میهن کنید، علاوه بر عدم کسب درآمد، در همان زمینه کاری و تحصیلی نیز شکست خواهید خورد. بنابراین لازم است همه افراد ابتدا استعداد، علایق و زمینه های پیشرفت خود را بررسی کنند تا در کنار این عوامل موفق شوند و درآمد کسب کنند. شایان ذکر است که هر فردی در هر حرفه ای یک شبه موفق نمی شود و موفقیت نیازمند تلاش، تکرار و تمرین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا