اخبار اقتصاد ایران

رای دیوان عدالت در آزادسازی نرخ بلیت هواپیما متوقف شد | زاگرس و پارس‌ایر پلمب شدند

در پی گرانی بلیت هواپیما، مدیرکل بازرسی مدیریت عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی از توقف رای دیوان عدالت در آزادسازی قیمت بلیت هواپیما خبر داد.

ایران تحلیل به نقل از ایسنا، در روزهای گذشته قیمت بلیط هواپیما از خرداد در این ماه، ۲۹ درصد نسبت به تیر ماه ۱۴۰۱ افزایش یافته بود، تغییرات زیادی در بسیاری از مسیرهای طاقت فرسا وجود داشت. شرکت های هواپیمایی با مراجعه به دیوان عدالت اداری مجوز تعدیل قیمت بلیت هواپیما بر اساس آزادسازی نرخ بلیت در قانون پنجم را گرفتند.

در همین راستا روز جمعه بازرسی مشترکی از فرودگاه مهرآباد با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، پلیس امنیت اقتصادی و سازمان تعزیرات حکومتی انجام و ۹ متخلف بلیت فروشی شناسایی و به اداره کل معرفی شدند. سازمان تعزیرات حکومتی

در رای دیوان عدالت اداری که در پاسخ به اعتراض شرکت‌های هواپیمایی صادر شده، آمده است: رتبه‌بندی در حوزه حمل‌ونقل هوایی مشمول قیمت‌گذاری دستوری دولت نیست و عرضه و تقاضا. نرخ خدمات را تعیین کنید.” این در حالی است که در ماده ۶ قانون هواپیمایی کشوری آمده است که «تعیین و تصویب نرخ حمل و نقل هوایی مسافر و بار با هماهنگی ستاد تنظیم بازار به عهده شورای عالی هواپیمایی کشوری است».

رای دیوان عدالت اداری متوقف شد

حسین مذناب مدیرکل بازرسی مدیریت عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: ۹ متخلف به تعزیرات معرفی شدند. قیمت ها باید بر اساس نرخ های سازمان هواپیمایی باشد که خردادماه اعلام شده و سازمان هواپیمایی بر اجرای نرخ ها نظارت داشته باشد.

وی درباره شرکت های مختلف گفت: شرکت های هواپیمایی زاگرس و پارسایر در فرودگاه مهرآباد تعطیل شدند. هفت شرکت دیگر همگی خصوصی هستند.

مدیرکل بازرسی مدیریت عملکرد و حقوق اتباع وزارت راه و شهرسازی درباره رای دیوان عدالت که حاکی از آزادسازی قیمت بلیت هواپیما بر اساس قانون پنجم توسعه است، گفت: این مصوبه دیوان عدالت به حالت تعلیق درآمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا