ورزشی

رای مثبت باشگاه‌های انگلیسی به وی‌ای‌آر؛ لیگ برتر جزیره به استفاده از کمک‌ داور ویدئویی ادامه می‌دهد

رای مثبت باشگاه های انگلیسی برای VR; لیگ برتر جزیره فصل آینده نیز از کمک داور ویدیویی استفاده خواهد کرد

باشگاه های لیگ برتر روز پنجشنبه به ادامه استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) در فصل آینده رای مثبت دادند.

اگرچه در بیانیه لیگ برتر جزیره به جزئیات آرای این نظرسنجی اشاره ای نشده است، اما به گزارش شبکه خبری بی بی سی، ۱۹ باشگاه از ۲۰ باشگاه فعال این لیگ به حفظ فناوری بحث برانگیز “VAR” رای داده اند. مسابقات فصل بعد

به گزارش بی بی سی، تنها باشگاه ولورهمپتون که ماه گذشته خواستار حذف این فناوری از بخش داوری شد، از لغو VAR حمایت کرده است.

باشگاه مستقر در میدلندز سیستم کمک داور ویدیویی را عاملی برای “از بین بردن شهرت و اعتبار برند لیگ برتر” پس از یک فصل دیگر از مسابقات که با تصمیمات بحث برانگیز متعدد خدشه دار شد، خوانده است.

فناوری VAR در سال ۲۰۱۹ وارد لیگ برتر انگلیس شد تا به داوران کمک کند تا از اشتباهات آشکاری که در گذشته غالباً نتیجه مسابقات را تحت الشعاع قرار داده است جلوگیری کنند.

این در حالی است که در فصل ۲۰۲۳/۲۰۲۴ که اخیراً به پایان رسیده است، بحث ها و بحث های زیادی در مورد استفاده از این فناوری در داوری مسابقات مطرح شد و برخی مدیران باشگاه های لیگ برتر و هواداران بیش از پیش از کارآمدی این سیستم ابراز نارضایتی کردند. .

با این حال، در بیانیه ای که پس از رای گیری روز پنجشنبه منتشر شد، لیگ برتر تاکید کرد که نحوه استفاده از این فناوری نیاز به بهبود دارد و نیاز به پیشرفت در این زمینه به وضوح احساس می شود.

در این بیانیه آمده است: «در حالی که به نظر می‌رسد استفاده از VAR با تصمیم‌گیری‌های دقیق‌تری همراه است، توافق شد که بهینه‌سازی‌ها باید به نفع رقبا و طرفداران انجام شود».

لیگ برتر اذعان می کند که فناوری کمک داور ویدیویی نیاز به بهبود دارد و برای افزایش دقت و سرعت تصمیم گیری تلاش خواهد کرد.

فناوری آفساید نیمه اتوماتیک و اعلام تصمیمات داور پس از مراجعه به VR در ورزشگاه از جمله اقداماتی است که برای بهبود این سیستم در نظر گرفته شده است.

روسای لیگ برتر همچنین اعلام کردند که با دپارتمان داوران فوتبال انگلیس برای بهبود آموزش استفاده از این فناوری به ویژه در نکاتی مانند تاکید بر سرعت تصمیم گیری با حفظ دقت همکاری خواهند کرد.

لیگ برتر همچنین متعهد شد که به رایزنی با فیفا، نهاد حاکم جهانی ورزش ادامه دهد تا امکان پخش ویدئو و صوت زنده در طول بررسی VAR را فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا