ترندهای روز

ربات‌های انسان‌نمای ۱X حالا با یک فرمان صوتی چند کار متوالی انجام می‌دهند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

شرکت رباتیک ۱X با پشتیبانی OpenAI در توسعه ربات های انسان نمای خود پیشرفت کرده است. در ویدئوی جدید، این شرکت نشان می دهد که چگونه ربات هایش می توانند با هم کار کنند و چندین کار را پشت سر هم انجام دهند و یک فرمان صوتی پیچیده را از کاربر اجرا کنند.

طبق پست وبلاگ ۱X، روبات‌های انسان‌نما Eve این شرکت اکنون توانایی انجام کارهای متوالی مستقل را دارند. سیستم پیشرفته هوش مصنوعی ۱X دستورات صوتی کاربر را پردازش می کند و اقدامات پیچیده ای را برای کنترل یکپارچه چندین ربات ارائه می دهد.

به عنوان مثال، همانطور که در فیلم بالا مشاهده می کنید؛ زمانی که کاربر به روبات‌ها اطلاع می‌دهد که تعدادی از بازدیدکنندگان قرار است به دفتر بیایند، روبات‌ها بدون دریافت هیچ دستور اضافی شروع به تمیز کردن محیط اطراف می‌کنند تا مکان را برای بازدیدکنندگان آماده کنند.

عملکرد هدف گرا ربات های انسان نما ۱X

ربات‌های انسان‌نما ۱X از روشی به نام یادگیری تجسمی استفاده می‌کنند که نرم‌افزار هوش مصنوعی را مستقیماً در اشکال فیزیکی آنها برای قابلیت‌های پیشرفته ادغام می‌کند. البته پیش از این ربات های ۱X توانایی خود را در افق میهن و جابجایی اجسام مختلف نشان داده بودند. با این حال، این شرکت معتقد است که اندرویدهایش باید بتوانند زنجیره ای از وظایف مختلف را انجام دهند تا به روبات های خدماتی مفید تبدیل شوند.

در مقایسه با انسان‌ها که می‌توانند از چندین مهارت مختلف برای انجام یک کار استفاده کنند، انجام مهارت‌های متعدد برای روبات‌های فعلی با موانع دشواری روبرو است. زیرا عملکرد هر مهارت بعدی باید به موقعیت های شروع مهارت قبلی گسترش یابد. به عنوان مثال، هنگامی که به یک ربات دستور داده می شود محیطی را مرتب کند، باید بتواند یک لیوان را از دست شما بگیرد، لکه روی میز را تمیز کند یا یک تکه لباس را از روی زمین بردارد. هر یک از این مهارت ها – که به صورت زنجیره ای برای رسیدن به هدفی خاص انجام می شود – قطعاً دارای عوارضی است.

در حال حاضر، هدف ۱X در واقع ساخت ربات هایی است که نه تنها می توانند وظایف فردی را انجام دهند، بلکه برای انجام یک هدف خاص و پیچیده (مثلاً تمیز کردن خانه) مورد استفاده قرار می گیرند.

پیش از این، ظاهراً ربات های EVE این شرکت به صورت آزمایشی برای انجام برخی وظایف مانند پرستاری و نگهبانی استفاده می شد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا