ترندهای روز

ربات انسان‌نمای Menteebot با قابلیت درک زبان طبیعی معرفی شد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

Mentee Robotics از یک ربات انسان نما رونمایی کرده است که مبتنی بر هوش مصنوعی است و شما می توانید آن را شخصی سازی و راهنمایی کنید. Menteebot دستورات صوتی شما را درک می کند و آنها را اجرا می کند. این ربات می تواند بدود، به پهلو راه برود و حتی بچرخد. همچنین می تواند با حمل بار سنگین تعادل خود را حفظ کند.

به گزارش تک کرانچ، اگرچه در سال های اخیر شاهد معرفی روبات های انسان نما مختلف بوده ایم، اما Menteebot دارای ویژگی هایی است که آن را از سایر ربات ها متمایز می کند. این ربات از الگوریتم های مختلف هوش مصنوعی، مدل ها و نرم افزارهای پردازش زبان طبیعی استفاده می کند که باعث می شود آموزش های جدید را به صورت پیشرفته بپذیرد. یعنی این ربات محدود به یک سری دستورات خاص نیست و می توانید به طور طبیعی با آن صحبت کنید.

ویژگی های ربات انسان نما Menteebot

آناتومی ربات Menteebot تقریباً مشابه و هم اندازه انسان است و دو دست و دو پا دارد و بنابراین تقریباً می تواند کارهای مشابه ما را انجام دهد. برای آموزش این ربات باید دستورات جدیدی را به صورت نرم افزاری به این ربات وارد کنید و سپس هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل دستورات آن را در دنیای واقعی اجرا کند.

این ربات دستورات صوتی کاربر را دریافت می کند و سپس آنها را درک می کند و مانند یک هوش مصنوعی مولد فرمان صوتی کاربر را در دنیای واقعی گام به گام اجرا می کند. با این حال، باید دید که آیا ربات مانند هوش مصنوعی دچار توهم می شود یا دستورات را به درستی درک می کند.

ربات Menteebot در دو مدل در دسترس خواهد بود: یک مدل خانگی که برای انجام کارهای ساده در داخل خانه مناسب است و یک مدل تجاری که می تواند کارهای فیزیکی سخت تری را انجام دهد. قیمت یا تاریخ عرضه این ربات هنوز اعلام نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا