ترندهای روز

ربات جدید «سامسونگ» هم دستیار صوتی ست و هم سگ نگهبان

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ربات جدید سامسونگ به نام «بالی» مانند یک سگ نگهبان کاربر خود را دنبال می کند و مانند یک دستیار صوتی شخصی شده با او صحبت می کند.

سامسونگ در نمایشگاه فناوری CES 2024 از یک ربات دستیار صوتی شخصی سازی شده به نام «باللی» رونمایی کرد که طراحی جدیدی دارد. این ربات مجهز به پروژکتور آنبورد بوده و دارای قابلیت هوش مصنوعی است.

به گزارش CNET، زمانی که سامسونگ در سال ۲۰۲۰ از بالی رونمایی کرد، این ربات شبیه توپ بسکتبال بود، اما نسخه جدید با رنگ‌های روشن و صفحه‌نمایش مربع، شبیه شخصیتی از بازی ویدیویی «Among Us» است. دارد.

نسخه جدید بالی که مجهز به دوربین های جلو و عقب است می تواند به عنوان یک همراه، وسیله سرگرمی و حتی سگ نگهبان استفاده شود. بالی می تواند کاربر خود را در سراسر خانه دنبال کند، در صورت فراخوانی کاربر به سمت آن بیاید و حتی می تواند هنگام ورود کاربر به خانه سلام کند. این ربات با قابلیت کنترل دستگاه های هوشمند مانند چراغ ها و ترموستات ها و همچنین پاسخ به سوالات کاربران، مانند دستیار صوتی الکسا روی چرخ ها عمل می کند.

پروژکتور آنبورد یکی از جالب ترین ویژگی های بالی است زیرا اولین پروژکتوری است که به طور خودکار وضعیت و زاویه صورت افراد را تشخیص می دهد و بهترین زاویه دید را برای کاربر تنظیم می کند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا