ترندهای روز

ربات جراح «داوینچی» با سوزاندن روده یک بیمار، باعث مرگ او شد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

بر اساس شکایتی که اخیرا در فلوریدا ارائه شده است، یک جراح روباتی در حین عمل جراحی سرطان روده بزرگ، روده کوچک یک زن را سوخت و پاره کرد و باعث مرگ او شد. حالا شوهر این بیمار از سازنده این ربات شکایت کرده است.

به گزارش NBCNews، این زن که ساندرا سولتزر نام دارد، در سپتامبر ۲۰۲۱ در بیمارستان منطقه ای باپتیست هلث بوکا راتون تحت عمل جراحی قرار گرفت. پزشکان برای عمل او از یک ربات جراحی به نام «داوینچی» استفاده کردند که به طور تصادفی سوراخی در روده کوچک وی ایجاد کرد. بر اساس شکایت شوهر این زن، بیمار در نهایت در فوریه ۲۰۲۲ بر اثر جراحت روده کوچک درگذشت.

شکایت از سازنده ربات جراحی

شوهر او، هاروی سولتزر، از شرکت سازنده دستگاه، Intuitive Surgical، برای دریافت خسارت شکایت کرده است. این شرکت در گذشته به دلیل صدمات وارده به بیماران در حین عمل جراحی توسط اداره داروی فدرال مورد بررسی قرار گرفته است و در این شکایت ادعا شده است که به طور سیستماتیک آنها را به سازمان غذا و دارو گزارش نکرده است.

او با شکایت خود مدعی شد که Intuitive Surgical از مشکل الکتریکی ربات خود اطلاع داشته و همین امر باعث سوختن اعضای داخلی این زن شده است. همچنین گفته می‌شود که Intuitive ربات‌های خود را به بیمارستان‌هایی می‌فروشد که تجربه‌ای در جراحی رباتیک ندارند و در مورد نحوه استفاده صحیح از دستگاه آموزش ندیده‌اند.

اگرچه Intuitive یک دوره آموزشی برای ربات جراحی خود ارائه می دهد، تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۸ توسط NBC News انجام شد نشان داد که جراحان از نظر قانونی ملزم به شرکت در چنین آموزشی نیستند. همچنین در این دادخواست ادعا شده است که «ساندرا سولتزر» نمی دانسته که استفاده از ربات های جراحی در مقایسه با روش های سنتی عوارض بیشتری به همراه دارد و او را مستعد سوختگی می کند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا