اقتصاد جهان

رتبه اعتباری اوکراین سقوط کرد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، آژانس رتبه بندی S&P Global پس از اینکه اوکراین در پرداخت به موقع بدهی های اوراق قرضه بین المللی خود در این هفته ناکام ماند، رتبه اعتباری این کشور را به «نکول انتخابی» کاهش داد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز پنجشنبه قانونی را امضا کرد که به طور موقت پرداخت بدهی های خارجی این کشور را به مدت دو ماه از اول آگوست به حالت تعلیق در می آورد، زیرا این کشور در حال حاضر برای جلوگیری از نکول برای دستیابی به توافق بازسازی ساختار بدهی با طلبکاران بین المللی خود برای دستیابی به کارها تلاش می کند.

اس اند پی گلوبال مستقر در ایالات متحده گفت که پرداخت ۳۴ میلیون دلاری اوراق قرضه یورو ۲۰۲۶ اوکراین هنوز معلق است، اما بعید به نظر می رسد که پرداخت ها به دلیل مهلت قانونی مورد تایید دولت انجام شود.

این موسسه روز جمعه گفت: فرض می کنیم در مدت قرارداد این اوراق یعنی ۱۰ روز کاری پرداخت انجام نشود.

این آژانس رتبه یوروباند ۲۰۲۶ را از CC به D (پایین ترین رتبه) تغییر داد و رتبه CC را برای سایر اوراق قرضه یورو تایید کرد.

بر اساس این گزارش، اوکراین در حال مذاکره با طلبکاران خود برای بازسازی بدهی بین المللی خود به ارزش حدود ۲۰ میلیارد دلار است.

در ۲۲ ژوئیه، دو هفته قبل از پایان مهلت پرداخت اوراق، توافقی آزمایشی با کمیته ای از دارندگان ارشد اوراق قرضه حاصل شد.

این معامله شامل کاهش اسمی ۳۷ درصدی اوراق قرضه بین المللی اوکراین بود که باعث صرفه جویی ۱۱.۴ میلیارد دلاری در پرداخت های کیف در سه سال آینده می شد. در مقابل، اوکراین اوراق قرضه یورو جدید منتشر خواهد کرد.

هفته گذشته، یکی دیگر از آژانس های رتبه بندی غربی، فیچ، درباره نکول قریب الوقوع اوکراین هشدار داد و اعلام کرد که رتبه اعتباری کیف را از CC به C کاهش داده است، که نشان می دهد این کشور ورشکسته شده است یا در مسیر نکول قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا