اخبار بورس

رتبه دوم “ددانا” بین شرکت‌های دارویی بورسی

مدیرعامل شرکت داروسازی دانا گفت:

مدیرعامل شرکت داروسازی دانا گفت: از نظر فروش و تولید رتبه دوم را در بین شرکت‌های بورسی و دارویی داریم با وجود کاهش فروش صنعت توانستیم این رتبه را حفظ کنیم.

مهدی شیری مدیرعامل شرکت داروسازی دانا در گفتگو با اخبار بورسا وی در خصوص داروسازی دانا توضیح داد: شرکت داروسازی دانا در بازار سرمایه و فرابورس با نماد «ددانا» شناخته می شود. ما یکی از بزرگترین شرکت های تولید آنتی بیوتیک در کشور هستیم. فعالیت اصلی ما تولید ویال آنتی بیوتیک و قرص کپسول آنتی بیوتیک، سرم، قطره چشم، سافت ژل و غیره می باشد.

وی افزود: به جرات می توان گفت که دانا به عنوان بزرگترین مجموعه دارویی کشور از نظر گستردگی و تنوع در زمینه تولید، با وجود مشکلاتی که در حوزه پزشکی وجود دارد، بیشتر شناخته می شود این مشکلات با حمایت دولت و نظارت سازمان غذا و دارو حل می شود. اما همه اینها بر روند یک شرکت تجاری تأثیر می گذارد.

شیری ادامه داد: تلاش ما در سال گذشته این بود که تامین مصالح امسال را آماده کنیم و ۹۵ درصد آن کار انجام شد. داروسازی دانا از نظر نگهداری مواد در وضعیت خوبی قرار دارد و تمامی خطوط تولید فعال می باشد.

مدیرعامل داروسازی دانا تصریح کرد: از نظر بودجه اگرچه در نیمه های سال قرار داریم اما بیش از ۶۶ درصد تعهدات را انجام داده ایم. سال مالی دانا از ۲۹ دسامبر بود. تا ۳۰ سپتامبر تغییر کرد. بر اساس بودجه ای که تا ۳۰ شهریور خواهیم داشت. دستیابی به ۱۰۰ درصد بودجه اگر بیش از این مقدار محقق شود، سهامداران سود بیشتری می برند.

وی با نگاهی به برنامه های آینده ددانا توضیح داد: برنامه ریزی های خوبی برای سال آینده انجام شده است. ما تمام انرژی خود را صرف انجام تعهدات خود و بهبود موقعیت خود در صنعت خواهیم کرد.

شیری ادامه داد: از نظر فروش و تولید در بین شرکت‌های بورسی و دارویی رتبه دوم را داریم با وجود کاهش فروش صنعت توانستیم این رتبه را حفظ کنیم.

مدیرعامل این شرکت دارویی خاطرنشان کرد: وصول مطالبات برای ما بسیار مهم است و سعی می کنیم بتوانیم مطالبات را به موقع وصول کنیم تا از اینجا به خریدها و امور جاری شرکت رسیدگی کنیم.

مدیرعامل «ددانا» درباره سود این شرکت گفت: سود شرکت غیرقابل پیش بینی است، اما داروسازی دانا همیشه سود خوبی داشته است و ما همیشه سعی کرده ایم تولیدی پایدار و در عین حال سالم داشته باشیم. سودآوری نیز برای سهامداران در حوزه اقتصادی مهم است. تلاش کرده ایم با تولید، افزایش قیمت و تولید محصول جدید این مشکل را حل کنیم و پیش بینی ها حکایت از بروز این مشکل دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا