اخبار بورس

رتبه سوم ایران در شاخص های مالی اسلامی

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهاموزیر اقتصاد و دارایی در نهمین همایش مالیه اسلامی با بیان اینکه به اجرای برنامه هفتم نزدیک شده ایم، اظهار کرد: اجرای برنامه هفتم توسعه کشور تا یک ماه دیگر آغاز می شود و هر چه در برنامه ششم بهره وری در آن جا کم است. شمول مالی و عدالت اقتصادی این تاخیرها باید در برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: در ابتدای دهه ۹۰ به سختی در بحث صنعت مالی از کشورهای اسلامی عقب بودیم اما در سال ۲۰۲۳ با وجود رکود چندین ساله در تحولات، ابزارها و نهادها در این حوزه در رتبه سوم شاخص های تامین مالی اسلامی قرار گرفتیم. .» جلسات و کنفرانس های صنعت مالی، انجمن مالی اسلامی می تواند راه حل باشد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه نیازمند پیشنهادات عملی انجمن دارایی اسلامی هستیم، گفت: پیشنهاد مشخص من تشکیل کارگروه مشترک با حضور نمایندگانی مانند معاونت است. وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، بورس اوراق بهادار و سایر اداراتدر تامین مالی با حضور نماینده انجمن بر اساس پیشنهادات ارائه شده در این کارگروه خط مشی تعیین می کنند.

خاندوزی ادامه داد: اردیبهشت ماه آینده می توانیم سیاست های پیشنهادی ارائه شده در نهمین کنفرانس مالی اسلامی را که در سال اول برنامه هفتم در این کارگروه بررسی شد، به عنوان سند منتشر کنیم تا ایده های کارشناسان اجرایی شود و معتقدم که کشور بیش از این ظرفیت نخبه باشگاه باید از سرمایه اسلامی استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا