ورزشی

رده‌بندی برترین سرمربیان لیگ برتر؛ 2 پرسپولیسی در صدر

بیست و سومین دوره لیگ برتر فوتبال در شرایطی سپری شد که ۲۹ نفر در سمت سرمربیگری تیم ها حضور داشتند. محمد نصرتی، اولی گلادیسون و وحید رضایی نیز تنها یک هفته روی نیمکت تراکتورسازی تبریز، فولاد خوزستان و نساجی مازندران نشستند.

۸ تیم لیگ برتری در طول ۳۰ هفته تغییر مربی ندادند و در ابتدای فصل تا پایان لیگ با سرمربیگری خود ادامه دادند. فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در مجموع شش مربی خارجی داشت که موفق ترین آنها اسمار لوس ویرا سرمربی پرسپولیس و ناموفق ترین آنها لوکاس آلکاراز سرمربی سابق نساجی بود.

اسمار که در نیم فصل به عنوان دستیار یحیی روی نیمکت پرسپولیس نشسته بود، در نیم فصل جانشین گل محمدی شد در شرایطی که آمار بهتری از او به ثبت رساند و با آمار کسب ۲.۵۳ امتیاز در هر مسابقه، او را به خود اختصاص داد. نهمین قهرمانی را برای قرمزها در ادوار مختلف لیگ به ارمغان آورد.

حمید مطهری که سابقه حضور در پرسپولیس و همچنین سرمربیگری نساجی را داشت، در مدت ۶ هفته به عنوان سرمربی تراکتورسازی موفق شد با کسب ۱۴ امتیاز به عنوان دومین مربی برتر لیگ بالاتر از گل محمدی قرار گیرد. او در تراکتور با آن شرایط خاص کار مهمی انجام داد.

استقلال با جواد نکونام ۶۷ امتیازی شد و بهترین نایب قهرمان تاریخ لیگ برتر لقب گرفت. در میان مربیانی که ۳۰ بازی مربیگری کرده اند، نکونام با ۲.۲۳ امتیاز در هر بازی در صدر قرار دارد و در رتبه سوم جدول امتیازات تاریخ قرار دارد.

یک نام آشنا در انتهای این جدول دیده می شود. علیرضا منصوریان کاپیتان سابق استقلال که نیم فصل گذشته سرمربی فولاد شد و هفتمین مربی برتر لیگ بیست و دوم بود، در سه هفته ابتدایی موفق به کسب امتیاز نشد.

جدول کلی مربیان لیگ برتر فوتبال در فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به شرح زیر است (عملکرد محاسبه شده مربیانی که حداقل در سه مسابقه سابقه سرمربیگری داشته اند):

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا