ترندهای روز

رسانه دولت، نگران روز هشتم تیر شد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ارگان رسانه ای رسمی دولت (ایرنا) در گزارشی به تحلیل محتوای رسانه های مکتوب و مجازی درباره ایران تحلیلات اشاره کرد و نوشت: با وجود «حدود ۳۱ میلیون کاربر فعال» این بستر راکد و رو به افول است و نشان می دهد که بسیج ایران تحلیلاتی در میان توده های مردم شکل نگرفته است. است.

این خبرگزاری نوشت:

شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی مردم جهان به‌ویژه ایرانیان تبدیل شده‌اند و توانسته‌اند عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جامعه را تحت تأثیر قرار دهند. در حوزه فرهنگی نیز به دلیل حضور در برخی شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام شاهد تغییر سبک زندگی مردم بوده ایم. در حوزه اقتصادی نیز حضور در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام منجر به پیدایش مشاغل جدید و کارآفرینی برای تعداد زیادی از کاربران شده است. درآمد و گردش مالی قابل توجهی در این بخش ایجاد شده است.

در عرصه سیاست نیز شبکه های اجتماعی در موقعیت های مهمی که رأس آن ایران تحلیلات است، حضور و ظهور چشمگیری داشته اند، به طوری که به عنوان مثال در اولین دوره ایران تحلیلات ریاست جمهوری حسن روحانی در سال ۱۳۹۲، تلگرام نقش مهمی در اثربخشی روحانی به طور کلی ایکس (توئیتر سابق) و تلگرام در دهه اخیر نقش مهمی در عرصه سیاسی در شکل گیری ذهنیت کاربران و حضور یا عدم حضور آنها در ایران تحلیلات داشته اند.

پیام رسان و شبکه اجتماعی ایتا یکی از جدیدترین بسترهای اجتماعی است که در دو سه سال اخیر توانسته افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهد و شکل دهد و در فرهنگ سازی نیز موثر واقع شود و به ویژه در زمینه های فرهنگی و سیاسی بازی کند. نقش بسزایی دارد به گونه ای که یکی از بازیگران مهم در ایران تحلیلات است. مجلس در اسفند ۱۴۰۲ کانال ها و گروه های ایتایی وجود داشت.

به گزارش گروه داده کاوی، از ۳۰ اردیبهشت از ۲۸ خرداد تا ۲۸ خرداد که هنوز تکلیف نامزدهای واجد شرایط در ایران تحلیلات مشخص نشده است، در ۷ بستر و رسانه اجتماعی مختلف یعنی سایت های خبری، روزنامه ها، تلگرام، X (توئیتر سابق)، اینستاگرام، ایتا و روبیکا، حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار پست و توییت. ، اخبار و مطالب منتشر شده با کلیدواژه ایران تحلیلات و رای را می توان ۸۷۰۰۰ محتوای روزانه مربوط به ایران تحلیلات ریاست جمهوری تخمین زد و به نظر می رسد میانگین ۱۰۰۰۰۰ محتوا در روز در ۷ بستر خبری رسانه عدد قابل توجهی باشد. که اهمیت این رویداد سیاسی را در میان رسانه های مجازی و مکتوب نشان می دهد، اما سوال اصلی اینجاست که این جریان رسانه ای موافق یا مخالف ایران تحلیلات ریاست جمهوری تا چه اندازه در کشاندن مردم به پای صندوق های رای و مشارکت مردم موثر بوده یا می تواند موثر باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا