اخبار اقتصاد ایران

رسمی: فروش فوری خودرو بدون داشتن گواهینامه آزاد شد

دیوان عدالت اداری اعلام کرد: عرضه کنندگان فروش فوری خودرو موظفند در صورت درج شرط داشتن گواهی در آگهی های فروش خودرو نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.

یدالله اسماعیلی فرد; مدیرکل هیأت های عمومی و هیأت های تخصصی دیوان عدالت اداری گفت: در خصوص صدور و ابلاغ رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مصوبه شورای رقابت مبنی بر الزام داشتن گواهینامه رانندگی. برای خرید خودرو، از تاریخ تصویب لغو شده است. لذا کلیه دستگاه های اجرایی و عرضه کنندگان خودرو موظف به رعایت مفاد این تصمیم هستند و در صورتی که این شرط را در آگهی هایی که منتشر کرده اند درج کرده اند در اسرع وقت نسبت به اصلاح آن اقدام نمایند.

دیوان عدالت اداری ۱۶ مرداد مصوبه بند ۲ ماده ۴ بخشنامه ۶۳۳ شورای رقابت لغو شده بود که در آن آمده بود; برای خرید خودرو متقاضی باید گواهینامه رانندگی داشته باشد.

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری پیش از این در رأیی اعلام کرده بود که داشتن گواهینامه رانندگی از نوع قانونگذاری است و شورای رقابت چنین اختیاری نداشته و ندارد و به همین دلیل اگر قرار است حقوق محدود شود. قانونگذار حقوقی را محدود خواهد کرد تا مردم برای محدود کردن بازار خودرو به آن دسترسی داشته باشند، این محدودیت در مقررات قانونی وجود نداشت و هیئت عمومی نیز این را از اختیارات شورای رقابت ندانست.

بر این اساس بند مذکور توسط هیأت عمومی دیوان عدالت اداری باطل شد و با ابلاغ این رأی امروز افرادی که از تاریخ تصویب مصوبه امکان مراجعه و تحویل خودرو با این شرایط را نداشته اند می توانند. با این رای دیوان عدالت بیایند و در صورت داشتن سایر شرایط می توانند برای خرید خودرو و دریافت خودرو اقدام کنند.

گروه خودروسازی ایران خودرو بخشی از ظرفیت تولید شش محصول خود شامل ررا، پژو ۲۰۷ دستی، تارا، راناپلاس، سورن پلاس و هایما را تا پایان سال ۱۴۰۳ در قالب طرح پیش فروش و فروش فوق العاده و بر اساس اولویت ها و در چارچوب مصوبات شورای رقابت و دستورالعمل تنظیم بازار. خودروهای سواری را فراهم می کند.

متقاضیان از امروز (یکشنبه ۲۱). مرداد) به مدت هفت روز (تا پایان روز شنبه ۲۷). مرداد ماه) فرصت دارند یکی از حساب های خود را نزد بانک های عامل به نام ایران خودرو نمایندگی کنند و مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان را در این حساب مسدود کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا