ورزشی

رسوایی برگزاری سوپرکاپ اسپانیا در عربستان/ پیکه به دریافت 24 میلیون یورو رشوه متهم شد

انتقال سوپرجام اسپانیا به عربستان از سال ۲۰۲۰ با حواشی زیادی همراه بوده است. یکی از این حواشی، اتهامات جرارد پیکه، مدافع معروف و سابق بارسلونا و رئیس سابق فدراسیون فوتبال اسپانیا، لوئیس روبیالس است.

به گزارش موندو دپورتیوو، در چند هفته گذشته میگل آنخل گالان، رئیس مدارس مربیگری فوتبال اسپانیا و شاکی اصلی پرونده فساد مالی در فدراسیون فوتبال اسپانیا، جرارد پیکه، ستاره سابق بارسلونا را اضافه کرده است. به لیست متهمان گالان که شخص اصلی شکایت از روبیالس و دستگیری او است، مدعی است که شرکت پیکه، کاسموس، نقش کلیدی در فساد مالی و دریافت رشوه در قرارداد انتقال سوپرجام اسپانیا به عربستان داشته است. این پرونده پیچیده که ابعاد گسترده ای به خود گرفته است، در حال حاضر توسط واحد مرکزی تحقیقات جنایی (UCO) اسپانیا در حال بررسی است.

جزئیات اتهامات جرارد پیکه

گالان در مصاحبه ای با “ال دزمارک” پیکه را قاطعانه به فساد و دریافت رشوه متهم کرده است. در این باره با لحنی تند گفت:

پیکه به اندازه روبیال گناهکار است، اگر نه بیشتر. فعلا با توجه به کمبود وقت قاضی صحبتی در مورد او نمی شود اما مطمئن باشید پیکه به عنوان متهم به دادگاه احضار خواهد شد. شرکت او، کاسموس، به همراه روبیالس متهم به فساد است.

گالان مدعی است که کاسموس به عنوان یک واسطه غیرقانونی در معامله سوپرجام اسپانیا عمل کرده و در ازای آن رشوه هنگفتی دریافت کرده است. وی با اشاره به گزارش های تکان دهنده ای که بازرس کل دولت به درخواست دادستانی منتشر کرده، میزان این رشوه را ۲۴ میلیون یورو برآورد می کند. گالان سپس به قرارداد امضا شده بین فدراسیون فوتبال اسپانیا و عربستان سعودی اشاره می کند و می گوید:

در این قرارداد به صراحت ذکر شده است که در صورت عدم پرداخت پورسانت به پایک، قرارداد فسخ می شود. این موضوع به خوبی نشان می دهد که فساد در بطن این معامله ریشه دوانده و منافع شخصی بر منافع ملی ترجیح داده شده است.

علاوه بر این گالان مدعی است در همان زمان پیشنهاد دیگری از قطر با مبلغ بالاتر و بدون واسطه به فدراسیون فوتبال اسپانیا ارائه شد که به دلیل علاقه پیکه این پیشنهاد رد شد.



واکنش جرارد پیکه

جرارد پیکه تاکنون رسما به این اتهامات واکنشی نشان نداده است. این در حالی است که وی پیش از این در مصاحبه با یکی از شبکه های تلویزیونی اسپانیا مدعی شده بود که کاسموس به عنوان نماینده عربستان در این قرارداد عمل کرده و تخلفی صورت نگرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا