ورزشی

رسوایی در فدراسیون فوتبال اسپانیا؛ رئیس جدید به دلیل سوء استفاده از قدرت تعلیق شد

به گزارش مجله مارکا؛ دادگاه حکمیت ورزشی اسپانیا، پدرو روچا، رئیس فدراسیون فوتبال این کشور را به دلیل سوء استفاده از سمت خود در دوران ریاست این سازمان به مدت دو سال تعلیق کرد.

سال گذشته پس از برکناری لوئیس روبیالس (رئیس وقت فدراسیون فوتبال اسپانیا که به دلیل رسوایی اخلاقی در مراسم اهدای مدال های قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۳ به بازیکنان تیم فوتبال زنان اسپانیا مجبور به استعفا شد) روشا برای مدت کوتاهی مسئولیت فدراسیون را برعهده گرفت و به عنوان کاندیداتوری در انتخابات ریاست این فدراسیون شرکت کرد و متصدی این سمت شد.

به نظر می رسد او در دوران ریاست فدراسیون تصمیماتی خارج از اختیاراتش گرفته است. یکی از آن تصمیمات برکناری اندرو کمپس، دبیرکل فدراسیون و دست راست روبیالس بود. تخلف دیگر وی، فسخ غیرمجاز قرارداد همکاری با شرکت حقوقی GC (موسسه ای متعلق به شخصی به نام توماس گونزالس کوئتو که نقش مشاور حقوقی روبیالس را ایفا می کرد و مسئول انعقاد قرارداد با سعودی ها برای برگزاری دادگاه بود. بازی های سوپرجام اسپانیا در عربستان سعودی).

در نتیجه این تخلف و شکایت، دادستان پرونده برای پدرو روشا ۶ سال انفصال از خدمت درخواست کرد که دادگاه حکمیت ورزش اسپانیا به مدت ۲ سال با آن موافقت کرده است. علاوه بر این روشا به پرداخت ۳۳ هزار یورو جریمه محکوم شده است.

انتظار می رود روچا نسبت به حکم دادگاه تجدید نظر کند. در غیر این صورت باید فوراً از سمتی که از فروردین ماه رسماً در اختیار داشت استعفا دهد و تا انتخابات بعدی ریاست فدراسیون به طور موقت ماریا گارسیا چاوز نایب رئیس این سازمان جایگزین وی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا