اخبار اقتصاد ایران

رشته های پرطرفدار برای تحصیل در ایتالیا کدام اند؟

با محبوب ترین دوره های تحصیلی در ایتالیا آشنا شوید! در این مقاله شما را با محبوب ترین رشته های تحصیلی در این کشور آشنا می کنیم. ایتالیا یکی از بهترین مقاصد مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال یک تجربه علمی و اقتصادی خوب هستند.

دوره های محبوب برای تحصیل در ایتالیا

دوره های پرطرفدار برای تحصیل در ایتالیا در هر سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا برای متقاضیان تحصیل در ایتالیا ارائه می شود. دوره ها در این کشور ساختار خوبی دارند و از نظر ترم ارائه می شوند که دانشجویان باید امتیازات لازم را برای دریافت مدرک خود جمع کنند. زمینه های محبوب برای تحصیل در ایتالیا عبارتند از:

هنر و علوم انسانی: ایتالیا از اوایل قرن ۱۴ به دلیل مشارکت در هنر و علوم انسانی شناخته شده است. دانشگاه های ایتالیا طیف وسیعی از دوره ها را در ادبیات، تاریخ، فلسفه و هنر ارائه می دهند که در آن دانشجویان از سطح متوسطه تا کارشناسی ارشد پیشرفت می کنند.

مد و طراحی: ایتالیا پیشرو در صنعت مد و طراحی است. مطالعه نقاشی، مجسمه سازی و مد در شهرهای معروفی مانند فلورانس، شهری که میکل آنژ و بوتیچلی را به جهان معرفی کرد، به دانش آموزان این فرصت را می دهد که از کارشناسان صنعت بیاموزند و تجربه عملی کسب کنند. متقاضیان تحصیل در ایتالیا می توانند مهارت های خود را در موسسات پیشرو مانند آکادمی هنرهای زیبا فلورانس یا پلی تکنیک میلان تقویت کنند.

معماری: ایتالیا به دلیل میراث غنی معماری و مدارس معماری در سطح جهانی شناخته شده است. تصور کنید کولوسئوم (یک آمفی تئاتر در رم) را طراحی کنید یا در مورد روش های ساخت و ساز پایدار در ونیز بیاموزید. دانشگاه های ایتالیا دوره های درجه یک در معماری، شهرسازی و طراحی داخلی ارائه می دهند. پلی تکنیک تورین و دانشگاه IUAV ونیز تنها چند گزینه محبوب هستند.

هنرهای آشپزی: غذاهای ایتالیایی در سرتاسر جهان مشهور است و همین امر ایتالیا را به مقصد تبدیل می کند مهاجرت تحصیلی ایده آل برای دانشجویان علاقه مند به هنرهای آشپزی. این مقصد دارای چندین مدرسه است که دوره های کلاس جهانی در آشپزی، علوم غذایی و مدیریت مهمان نوازی را ارائه می دهند. دوره های آشپزی در این کشور از دوره های کوتاه حرفه ای تا درجات تخصصی متفاوت است. می‌توانید در مؤسساتی مانند مدرسه بین‌المللی هنرهای آشپزی ALMA یا مدرسه آشپزی CAST Alimenti از دنیای بهترین غذاها یاد بگیرید.

مدیریت بازرگانی و اقتصاد: کشور خاچمی مرکز تجارت بین المللی است و میزبان برندهای برجسته مد و لوکس است. تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و اقتصاد در این کشور می تواند به ایجاد فرصت های شغلی هیجان انگیز در صنایع مالی، مشاوره و کارآفرینی منجر شود.

مهارت های کارآفرینی خود را در دانشگاه بوکونی میلان، که در بین بهترین مدارس کسب و کار در جهان قرار دارد، تقویت کنید، یا در موسسه Marangoni در مدیریت برند لوکس تخصص داشته باشید. دانشگاه فلورانس نیز می تواند انتخاب خوبی برای متقاضیان تحصیل در این رشته باشد.

دوره های کسب درآمد در ایتالیا

رشته های پولساز در ایتالیا شامل رشته هایی هستند که به نوعی بهترین فرصت های شغلی را پس از فارغ التحصیلی برای شما تضمین می کنند. به عنوان مثال، داده های جمع آوری شده نشان می دهد که فارغ التحصیلان پزشکی پنج سال پس از فارغ التحصیلی بیشترین شانس را برای یافتن شغل دارند. این رقم با نرخ اشتغال ۹۳.۹ درصد برای رشته های مهندسی ۹۳.۶ درصد است و فناوری اطلاعات به عنوان یکی از شاخه های مهندسی نسبت به سایر رشته های مهندسی ۹۵.۷ درصد اشتغال دارد.

مشاغلی مانند سردفتران، مدیران، متخصصان پزشکی، مهندسان و کارکنان اطلاعات از پردرآمدترین زمینه های کاری در این کشور هستند. همچنین می توانید با اطلاع از هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا برای امور مالی خود برنامه ریزی بهتری داشته باشید.

ایتالیا

لیست دوره های کارشناسی در ایتالیا

لیست دوره های کارشناسی در ایتالیا نشان می دهد که این کشور در همه زمینه ها فعال است و طیف گسترده ای از دوره های کارشناسی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. با دروسی در رشته های مختلف از جمله هنر، علوم انسانی، علوم اجتماعی، مهندسی، علوم طبیعی، بازرگانی و غیره. اما در مورد زبان و دسترسی به این دوره ها نکات خاصی وجود دارد. انواع دوره های کارشناسی موجود عبارتند از:

علوم انسانی و اجتماعی: تاریخ، فلسفه، ادبیات، روانشناسی، علوم سیاسی، جامعه شناسی و غیره.

تجارت و اقتصاد: مدیریت بازرگانی، اقتصاد، مدیریت، امور مالی، روابط بین‌الملل و غیره.

مهندسی و فناوری: مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، علوم کامپیوتر، فناوری اطلاعات، مهندسی برق و غیره.

علوم طبیعی: زیست شناسی، شیمی، فیزیک، علوم محیطی، زمین شناسی و غیره.

هنر و طراحی: معماری، هنرهای زیبا، طراحی، مد و غیره.

علوم پزشکی: پرستاری، پزشکی (معمولاً به صورت مدرک ترکیبی با کارشناسی ارشد)، فیزیوتراپی، بیوتکنولوژی و غیره.

حقوق: مطالعات حقوقی اغلب با دوره های کارشناسی ارشد ادغام می شود.

اکثر دوره های کارشناسی در این کشور به زبان ایتالیایی تدریس می شوند. این امر به ویژه در دانشگاه های دولتی صادق است. به طور متوسط ​​حدود ۵ تا ۱۰ درصد از کل دوره های کارشناسی در این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شود. اما ممکن است در برخی از رشته ها به خصوص در بازرگانی، اقتصاد و فناوری این درصد بیشتر باشد و در برخی از دانشگاه ها به ۲۰ تا ۳۰ درصد برسد.

کارشناسی ارشد در ایتالیا

برنامه های کارشناسی ارشد در ایتالیا در تمام رشته های اصلی ارائه می شود، اما فرصت های منحصر به فردی را برای تحقیق و تدریس فراهم می کند. در این مرحله، می توانید تاریخچه و حفظ میراث متنوع کشور را کاوش کنید یا در مورد اکولوژی و کشاورزی در آب و هوای مدیترانه ای بیاموزید.

کشور بوت یک مقصد مهاجرت تحصیلی محبوب در این مرحله است که تقریباً ۹۰۰۰۰ دانشجوی بین المللی را جذب می کند و اکثر دوره های دو ساله کارشناسی ارشد (Laurea Magistrale) به زبان ایتالیایی تدریس می شوند، اگرچه گزینه های تدریس به زبان انگلیسی در حال افزایش است. آنها به وفور یافت می شوند. دو نوع اصلی دوره های کارشناسی ارشد وجود دارد:

فوق لیسانس این معادل مدرک کارشناسی ارشد (MSc) است و امکان دسترسی به دوره های دکترا را فراهم می کند.

کارشناسی ارشد تخصصی: بر آموزش حرفه ای تمرکز می کند اما ممکن است در سطح بین المللی به رسمیت شناخته نشود. به نوعی می توان گفت این رشته ها رشته های فنی حرفه ای اما در سطح ارشد هستند.

در چنین زمانی دانشگاه ها اغلب دوره های زبان ایتالیایی را برای دانشجویان بین المللی برگزار می کنند.

دانشگاه های ایتالیا

رشته های بورس تحصیلی ایتالیا

دوره های بورسیه ایتالیا در انواع و رشته های مختلف ارائه می شود و محدودیت خاصی ندارد. این بورسیه ها از منابع مختلفی مانند دولت، دانشگاه های مختلف و سازمان های بین المللی در دسترس هستند. بورسیه های معتبر این کشور عبارتند از:

بورسیه های دولتی ایتالیا: برای دانشجویان خارجی و ایتالیایی های مقیم خارج از کشور که رشته ها و مقاطع مختلف را پوشش می دهد.

استعداد خود را در ایتالیا سرمایه گذاری کنید هدف از این برنامه جذب دانشجویان از کشورهای خاص در زمینه هایی مانند مهندسی، فناوری و مدیریت است.

بورسیه های خاص دانشگاه: بسیاری از دانشگاه ها مانند دانشگاه بوکونی، پلی تکنیک میلان و دانشگاه بولونیا بورسیه های تحصیلی خود را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

بورسیه های استانی: در واقع، بورسیه استانی ایتالیا بر اساس شایستگی و نیاز مالی ارائه می شود و در رشته های مختلف در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

حرف آخر

ایتالیا زادگاه آموزش عمومی است و خانه برخی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است که به تدریس و نوآوری ادامه می دهند. این مقصد یکی از معدود کشورهایی است که بورسیه های تحصیلی ۱۰۰% را پوشش می دهد و به مقصدی محبوب برای بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی تبدیل شده است. در این مقاله سعی شده است رشته های پرطرفدار دانشجویان بین المللی در این مقصد مورد بررسی قرار گیرد.

منبع Letsgo Uni

The post محبوب ترین رشته ها برای تحصیل در ایتالیا کدامند؟ اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا