اخبار اقتصاد ایران

رشد اقتصادی کشور در ۶ ماه اول امسال به ۷ درصد رسید | نرخ بیکاری هم به ۷ درصد کاهش یافت

آمار قابل توجه رئیس سازمان برنامه و بودجه;

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اقتصاد ایران یک دهه فرصت سوزی را پشت سر گذاشته است، گفت: با تلاش دولت، رشد اقتصادی کشور در سال جاری به هفت درصد رسیده است.

ایران تحلیل به نقل از تسنیم، داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه ریزی بودجه کشور عصر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مازندران از نیروهای نظامی و امنیتی تقدیر کرد. در ایجاد امنیت کشور گفت: مردم عزیز ما مستحق خدمات بیشتر هستیم.

وی افزود: حل مشکلات استان مازندران نیازمند یک راهبرد بلند مدت است. تلاش ما این است که نظام مشکل استان را در اولویت قرار دهیم و با تمام ظرفیت به بهبود آن کمک کنیم.

تداوم رشد اقتصادی در دولت سیزدهم

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران یک دهه فرصت سوزی را پشت سر گذاشته است، ادامه داد: با تلاش دولت، رشد اقتصادی از شرایط صفر و منفی خارج شده و اقتصاد کشورمان در حال رشد اقتصادی است. رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴ درصد و در سال گذشته نزدیک به ۵ درصد بوده است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور در ۶ ماهه امسال به ۷ درصد رسیده است، ادامه داد: در حالی که نرخ بیکاری در کشور نیز به ۷ درصد کاهش یافته است.

منظور با بیان اینکه در مازندران بهترین شرایط و عملکرد را در بین استان های کشور داریم، گفت: نرخ بیکاری در این استان در محدوده ۵ درصد است و اتفاق خوبی در حوزه کسب و کار به ثبت رسیده است.

اقتصاد ما باید مبتنی بر مردم باشد

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه دولت سیزدهم درباره کارنامه صحبت می کند، ادامه داد: هر کارنامه خوبی نیاز به برنامه ریزی خوب و دقیق دارد و برنامه ریزی اساسی براساس اولویت ها و نظام مسائل است.

وی با تاکید بر اینکه باید به تقویت زیرساخت های استان با سرعت بیشتری کمک کنیم، ادامه داد: اقتصاد ما باید مردمی باشد و نقش دولت حمایت، حمایت از کارها و رفع موانع تولید است و با این کار زمین بازی برای تولیدکنندگان باز خواهد شد. و می توانند بهتر تولید کنند.

بازاریابی و فروش مشکل تولید است

منظور با تاکید بر اینکه تلاش دولت شناسایی موانع پیش روی تولیدکنندگان است، تصریح کرد: برای رفع موانع و مشکلات نیازمند نظرات تولیدکنندگان هستیم چرا که مشکل ما تولید نیست، بازاریابی و فروش است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: شالیکار می خواهد تولید برنج خود را بفروشد و اکنون مشکل تولیدکنندگان این است که نمی توانند محصول خود را بفروشند و باید کمک کنیم تا بازار محصولات کشاورزی شناسایی شود.

وی با انتقاد از واردات کالا تصریح کرد: برنج کاران نگران فروش محصولات خود و رقابت با قیمت محصولات خارجی هستند بنابراین باید تعرفه های واردات را ساماندهی کنیم چرا که فقط در شرایط اضطراری به واردات نیاز داریم و واردات نباید به تولید آسیب وارد کند.

زنجیره مرغ و گوشت بازسازی می شود

منظور گفت: زنجیره تولید جوجه اجدادی، مرغ مادر و تخم بارور شده در حال بازسازی است چرا که بر اثر سیاست های درست یا غلط این زنجیره آسیب دیده است.

وی با بیان اینکه زنجیره تولیدات دامی در کشور باید به گونه ای بازسازی شود که نیازی به واردات گوشت نباشد، ادامه داد: در بازار مرغ و گوشت برنامه ریزی دقیقی انجام شده و تا پایان خرداد ماه آینده زنجیره مرغ و گوشت کشور بازسازی می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه باید بازار فروش مطمئنی برای محصول فراهم کنیم، گفت: فروشگاه های زنجیره ای برنج را در انبارها خریداری کنند و خط اعتباری و سرمایه در گردش به آنها داده شود و به بهبود توجه شود. وضعیت کشاورزان قرار داده شود

وی تصریح کرد: تلاش می کنیم موضوع چای و برنج را در کشور مدیریت کنیم و مقادیر باقیمانده محصولات موجود در بازار را جذب کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا