اخبار اقتصاد ایران

رشد بیش از 42 درصدی نیاز مصرف برق در گیلان نسبت به سال گذشته

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان از رصد دقیق و روزانه وضعیت مصرف برق در استان به منظور مدیریت بار و تامین برق پایدار خبر داد.

ایران تحلیل، مسعود صادقی خمامی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان از نظارت دقیق و روزانه بر وضعیت مصرف برق در استان به منظور مدیریت بار و تامین برق پایدار خبر داد.

صادقی گفت: بر اساس پایش انجام شده توسط دیسپاچینگ و امور اورژانس برق روز گذشته ۱۹ خرداد با دمای معقول ۳۵ درجه سانتیگراد، نیاز کل استان به برق معادل ۱۵۲۷.۷ مگاوات است که در سال گذشته با دمای معقول ۳۷ درجه سانتیگراد، ۱۰۷۲.۹ مگاوات بوده است.

وی افزود: این رقم نشان دهنده افزایش بیش از ۴۲ درصدی مصرف برق در استان گیلان است.

صادقی به برنامه های مدیریت بار اشاره کرد و افزود: همکاری با صنایع، نظارت بر مصرف برق ادارات، تخصیص مشوق ها به مشترکان خانگی و کشاورزی و … از جمله اقدامات برای تابستانی موفق است.

وی تاکید کرد: با توجه به مدیریت اعمال شده در مصرف برق ادارات و همچنین تعامل با صنایع و مشترکین کشاورزی، تاکنون حتی یک دقیقه خاموشی برای مشترکان خانگی اعمال نشده است.

مدیرعامل توزیع نیروی برق گیلان بر لزوم مدیریت مصرف برق توسط مشترکان تاکید کرد و افزود: ساعات پیک مصرف در استان از ۱۳ الی ۱۸ در روز و از ۲۰ تا ۲۳ شب است و مشترکین محترم می توانند از راهکارهای ساده ای مانند استفاده کنند. دمای کولر را روی ۲۴ درجه تنظیم کنید. (دمای آسایش)، عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف، خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده حداکثری از نور روز و … برای جلوگیری از خاموشی های احتمالی.

صادقی تصریح کرد: از مشترکان استان تقاضا داریم با انرژی به این کمپین بپیوندند زیرا جوایز مختلفی برای افرادی که مصرف خود را کاهش می دهند در نظر گرفته شده است و بیش از ۸۰ میلیون جایزه به کسانی که در زمینه کاهش مصرف فعال هستند و به طور مستمر در این زمینه فعالیت. داشته باشد، داده خواهد شد.

وی در پایان گفت: نظارت و نظارت کامل بر وضعیت برق استان با هماهنگی امور دیسپاچینگ و فوریت های برق توسط معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ و سایر معاونت های مرتبط به صورت روزانه در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا