اقتصاد جهان

رشد تقریباً صفر فروش جهانی نایک آمریکا

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، شبکه خبری سی ان ان در گزارشی فاش کرد که شرکت آمریکایی نایک که به عنوان بزرگترین برند پوشاک ورزشی جهان شناخته می شود، با کاهش مصرف کنندگان در بازارهای کلیدی و انجام «حرکات اشتباه» رشد فروش تقریباً صفر را ثبت کرده است.

این شرکت پنجشنبه گزارش داد که فروش نایک در سال گذشته ۱ درصد افزایش یافته و در سه ماهه اخیر ثابت بوده است.

این شرکت انتظار دارد که درآمد آن در سه ماهه آینده ۱۰ درصد کاهش یابد زیرا مارک های آجر و ملات آن کند شده و در بازارهای آنلاین با چالش هایی روبرو هستند.

نایک با کاهش تقاضای مصرف کنندگان برای کالاهای لوکس و رقابت سخت برندهای نوظهور مانند Hoka و On مواجه است.

بر اساس این گزارش، مشتریان رفتار خود را تغییر داده اند و از خرید کالاهای لوکس و کفش های کتانی و لباس های ورزشی گران قیمت برای انجام کارهای ضروری و تجربه هایی مانند کنسرت و مسافرت خودداری می کنند.

نایک همچنین با رقبای جدیدی روبرو است. هوکا یک برند فرانسوی است که با تولید کفش های ورزشی برای دوی ماراتن تاسیس شد و به سرعت وارد بازار اصلی شد. این برند به لطف تمرکز بر راحتی کفش نسبت به سبک سنتی در حال رشد است.

در همین حال، تلاش نایک برای تغییر استراتژی توزیع خود نتیجه معکوس داشته است.

این شرکت در سال‌های اخیر مسیر خود را تغییر داده و تعداد خرده‌فروشان سنتی را که محصولاتش را به فروش می‌رسانند کاهش داده است. این شرکت همچنین بر رشد مستقیم از طریق کانال های خود، به ویژه آنلاین، تمرکز کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا