فناوری

رشد رقیب با فیلتر شدن ایکس در برزیل؛ بلواسکای حالا بیش از ۹ میلیون کاربر دارد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

دیجیاتو: Bluesky به رشد خود ادامه می دهد. این شرکت اخیرا اعلام کرده است که ۳ میلیون کاربر جدید به دست آورده است و تعداد کل کاربران خود را به بیش از ۹ میلیون رسانده است.

از زمانی که دادگاه برزیل شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) را سانسور کرد، تعداد کاربران Bluesky در یک هفته یا بیشتر حدود ۵۰ درصد رشد کرده است. این ممنوعیت Bluesky را در صدر فهرست برنامه های رایگان آیفون در برزیل قرار داده است، در حال حاضر Bluesky پشت برنامه رقیب اینستاگرام Trades قرار دارد و رتبه دوم را در اختیار دارد.

علاوه بر اشتراک‌گذاری آخرین شماره‌های کاربری، BlueSky به کاربران جدید و قدیمی از پشتیبانی ویدیویی “به زودی” اطمینان می‌دهد.

این پلتفرم به عنوان یک پروژه با پشتیبانی توییتر برای ایجاد یک پروتکل اجتماعی باز شروع شد، اما بعداً به یک استارت آپ مستقل و با حمایت سرمایه گذار تبدیل شد و به تدریج در دسترس عموم قرار گرفت.

تعداد زیادی از کاربران برزیلی در Bluesky

Bluesky می گوید ۸۵ درصد از کاربران جدید آن برزیلی هستند. ورود این تعداد کاربر جدید باعث بروز مشکلات فنی در این اپلیکیشن شده است.

امروزه، Bluesky در واقع رقیب X است، اما در حال حاضر ۱۳ میلیون دلار سرمایه گذاری از توییتر دریافت کرده است. البته خیلی کوچکتر از X حتی Treads است.

امروزه Bluesky بدون حمایت شرکت‌های بزرگ رقابتی است و اغلب به عنوان سومین پلتفرم میکروبلاگینگ محبوب پس از X و Threads در نظر گرفته می‌شود. این شبکه اجتماعی به پلتفرم اصلی کاربرانی مانند هنرمندان و کسانی که با ایلان ماسک مالک فعلی شبکه اجتماعی X اختلاف دارند، تبدیل شده است.

به نظر می رسد دشمنی ماسک و برزیل پایانی ندارد. بنابراین احتمالاً BlueSky همچنان از ممنوعیت X در کشور سود می برد و کاربران بیشتری را جذب می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا