اخبار بورس

رشد سود ۱۲۶ درصدی “آسیاتک”در سال ۱۴۰۲/ افزایش سرمایه ۸۵۰ میلیارد تومانی “آسیاتک” از محل سود انباشته

مدیرعامل شرکت انتقال داده آسیاتک گفت:

مدیرعامل شرکت انتقال داده آسیاتک گفت: طرح افزایش سرمایه از ۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه ثبت شده فعلی به ۸۵۰ میلیارد تومان داریم که صرف توسعه مرکز داده و در نهایت بهره وری از طریق مراکز داده می شود.

محمدعلی یوسفی زاده، مدیرعامل آسیاتک در گفتگو با افق میهن، بیان کرد: این شرکت با ۴۹۰ میلیارد تومان سود گزارش مالی خود را ارائه کرد. در برنامه توزیع هر سهم ۹۰ میلیارد تومان و ۲۰۰ ریال است. از سود باقیمانده می توانیم سرمایه را تا سقف ۴۰۰ میلیارد تومان و سرمایه ثبتی شرکت را به ۸۵۰ میلیارد تومان افزایش دهیم.

وی افزود: جایی که می توان این افزایش سرمایه را هزینه کرد پروژه هایی است که در شرکت ایجاد شده است. برای توسعه مراکز داده و گسترش شبکه فیبر نوری که در حال انجام آن در کشور هستیم، هزینه می شود.

یوسفی زاده در این زمینه ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ این شرکت توانست مجوز FCP را به مجوز UNSP، مجوز جامع تری در زمینه ارتباطات ثابت و سیار ارتقا دهد و با اجرای پروژه های فیبر نوری، گسترش شبکه را ارتقا دهد. سطوح به یک جشنواره – و شبکه تلفن همراه.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تکمیل شبکه فیبر نوری و سرمایه گذاری های انجام شده در این زمینه در دو تا سه سال آینده به بهره وری بهتری دست یابیم و برنامه ریزی بودجه برای سال ۱۴۰۳ و سال های آینده همواره با رشد همراه باشد. در سال های اخیر ۷۷ و ۷۵ درصد افزایش سود برای سهامداران داشته است و در سال ۱۴۰۲ به ۱۲۶ درصد رسیده است.

مدیرعامل «آسیاتک» تصریح کرد: طرح افزایش سرمایه از ۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه ثبت شده فعلی به ۸۵۰ میلیارد تومان داریم که صرف توسعه مراکز داده و در نهایت بهره وری از طریق مراکز داده می شود. این افزایش سرمایه از محل سود انباشته صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا